اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

اجرای دقیق قانون ضامن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین اجرای دقیق قانون را ضامن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دانست و گفت: باید اذهان عمومی را به سمتی هدایت کرد که به امانت‌داری برگزارکنندگان انتخابات اعتماد کنند.

اجرای دقیق قانون ضامن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم امروز در مراسم افتتاحیه نخستین همایش توجیهی ـ آموزشی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که با شرکت مدیران، فرمانداران و بخشداران استان‌های زنجان، البرز، گیلان و قزوین در محل استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین از جمله استان‌هایی است که از پیشینه عمیق فرهنگی، تاریخی و دینی برخوردار بوده و در یک دوره طولانی نیز پایتخت کشور بوده است.

وی افزود: بیش از ‌هزار اثر ثبت شده ملی در استان قزوین وجود دارد که این استان را در گروه استان‌های مهم کشور از حیث مواریث تاریخی و فرهنگی قرار داده است.

این مقام مسئول با اشاره به ویژگی‌های خاص مردم قزوین عنوان کرد: استان قزوین مردمانی هوشمند، متدین، ولایتمدار و آشنا به امور سیاسی، دینی و فرهنگی دارد و از همین منظر نیز همیشه در معادلات کشور تأثیرگذار بوده است.

استاندار قزوین ادامه داد: مردم استان قزوین از حامیان جدی ولایت فقیه و دولت به شمار می‌روند و این امر را در عرصه‌های مختلف و حوادث گوناگونی که در سطح کشور به وقوع پیوسته است، ثابت کرده‌اند.

عجم افزود: به عنوان نمونه در دور قبل انتخابات ریاست جمهوری که میانگین مشارکت مردم در سطح کشور بیش از 85 درصد بود، میزان مشارکت مردم قزوین بیش از 92 درصد بوده است که این خود یکی از نشانه‌های هوش، آگاهی و غرور مردم استان در صحنه‌های مختلف به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در اکثر دوره‌های انتخابات میانگین مشارکت مردم استان قزوین بیش از میانگین مشارکت کشوری بوده است، عنوان کرد: به جز یک دوره که میزان میانگین مشارکت مردم استان قزوین کمتر از میانگین کشوری بوده، در بقیه دوره‌ها میزان مشارکت مردم قزوین در انتخابات حداقل 5 تا 10 درصد بیشتر از میانگین مشارکت مردم در سطح کشور بوده است.

این مقام مسئول خطاب به فرمانداران و بخشداران حاضر در این جلسه اظهار داشت: شما به عنوان عناصر محوری و کارگزاران جمهوری اسلامی در اعتمادسازی آحاد مردم نسبت به نظام و انقلاب نقش بسزایی دارید که این اعتمادسازی نیز ناشی از امانتداری است.

استاندار قزوین افزود: این اعتماد سازی ناشی از پیوند عمیق بین مردم و خدمتگزاران است که در سایه افزایش رضایتمندی مردم با خدمت‌رسانی صادقانه و سریع به آنها حاصل می‌شود.

به گفته عجم از ویژگی‌های دولت‌های نهم و دهم مردمی بودن مدیران آن است که با مردم مأنوس هستند، بنابر این باید همواره مدیران این دولت دسترسی مردم به خود را تقویت کنند.

تبعات غبار آلود کردن فضای انتخابات دامن فتنه‌گران را گرفت

وی با اشاره به دلدادگی و پیوند عمیقی که بین مردم و رهبر و نظام وجود دارد، تصریح کرد: دلدادگی و پیوند عمیقی که بین مردم و رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد، یکی از عوامل مهم در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

این مقام مسئول افزود: دلبستگی مردم به نظام و رهبری موجب شده است که در سایه خدمت دولت، میزان مشارکت مردم در انتخابات طی دوره های گذشته افزایش یابد.

به گفته استاندار قزوین نمونه آن افزایش 14 درصدی مشارکت مردم استان قزوین در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مقایسه با گذشته است.

عجم با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم و قانونی از انتظارات دولت و مردم است، ابراز داشت: برگزاری انتخابات سالم در سایه امانت‌داری و اجرای دقیق قانون محقق می‌شود، لذا اجرای قانون مهمترین وظیفه دست اندرکاران انتخابات است که تأکید دولت و ریاست جمهوری نیز بر توجه هرچه بیشتر مجریان به این امر خدشه‌ناپذیر و غیر قابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه به خاطر اعتماد مردم به نظام و انسجام و وحدت بین مردم، تبعات غبار آلود کردن فضای انتخابات دامن فتنه‌گران را گرفت، اظهار داشت: در 33 سال گذشته همواره در ایام انتخابات برخی از افراد در زمین دشمن بازی کرده‌اند و کسانی که امروزه دم از برگزاری انتخابات آزاد می‌زنند دانسته یا نادانسته اذهان عمومی را منحرف کرده و در حال بازی کردن در زمین دشمن و به نفع دشمن هستند.

استاندار قزوین مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را الگو و برگ برنده جمهوری اسلامی برای معرفی ملت ایران به جهانیان دانست.

عجم با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات ظرافت‌ها و حساسیت‌های خاص خود را دارد، گفت: بر این اساس گاهی بیان نظری که از روی ناآگاهی مطرح شود، می‌تواند فرآیند و نتیجه انتخابات را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای مجریان انتخابات گفت: آموزش دست اندرکاران انتخابات و آشنایی آنها با دستورالعمل‌های جدید باید به طور مستمر و بر اساس تقویم آموزشی مشخصی انجام شود و از طرف دیگر تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برگزاری انتخابات در شهرستان‌ها باید در دستور کار ستاد انتخابات کشور و وزارت کشور قرار بگیرد.

استاندار قزوین در پایان فرمانداران و بخشداران را اصلی‌ترین ارکان برگزاری انتخابات برشمرد و گفت: با توجه به اینکه فرمانداران و بخشداران به عنوان اصلی‌ترین ارکان برگزاری انتخابات به شمار می‌روند باید در ارزیابی و ارزشیابی آنان بر این اساس بازنگری کرد.

انتهای پیام/77001/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول