اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه سال جاری

1400 نسخه کتاب خطی آستان قدس در اختیار محققان قرار گرفت

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه تخصصی مخطوطات آستان‌قدس رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه حدود 1400 نسخه کتاب خطی و چاپ سنگی، در اختیار محققان قرار گرفته است.

1400 نسخه کتاب خطی آستان قدس در اختیار محققان قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن‌علی فریدونی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محققان 12 هزار دقیقه از نسخ دیجیتال در این مدت استفاده کرده‌اند.

مسئول کتابخانه تخصصی مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس رضوی گفت: بیش از 200 ساعت نیز خدمات اینترنتی به پژوهشگران ارائه شده است.

وی معرفی محققان به کارشناسان این اداره جهت کسب اطلاعات در زمینه کتب خطی (نسخه شناسی ـ تابشناسی) و انواع خطوط رایج در نسخه‌های خطی را از دیگر امکانات موجود در این مجموعه ذکر کرد.

وی اظهار کرد: بیشترین مورد تقاضای کتب خطی در حوزه فقه، اخبار، ادعیه، ادبیات، عقاید، عرفان، تاریخ، تفسیر، هیئت و نجوم، پزشکی و ریاضیات بوده است.

مسئول کتابخانه تخصصی مخطوطات آستان‌قدس رضوی افزود: این خدمات به صورت حضوری یا غیر حضوری،‌ از طریق نسخ دیجیتال، خدمات اینترنتی و .. به پژوهشگران حوزه‌های مختلف از سراسر کشور و خارج از کشور ارائه شده است.

انتهای پیام/70003/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول