اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد

برگزاری جشنواره «الله‌تی‌تی» در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری جشنواره ملی «گراف» مرتبط با آیات قرآنی با نام «الله‌تی‌تی» با حضور گرافیست‌های برجسته قرآنی در دهه فجر خبر داد.

برگزاری جشنواره «الله‌تی‌تی» در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق‌نیکرو در نشست با کمیته ارتباطات و رسانه ستاد دهه فجر گیلان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان با اشاره به قیام 19 دی ماه مردم قم در سال 56 علیه رژیم پهلوی و در راه دفاع از جایگاه مرجعیت دینی و امام خمینی (ره)، اظهار کرد: پس از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز به صورت جدی به این موضوع پرداخته نشده و عظمت آن به طور کامل مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به دستاوردهای گسترده انقلاب اسلامی در طول سال‌های اخیر، اذعان کرد: کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به موفقیت‌های بسیاری دست یافته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با تجلیل از برپا کنندگان تور خبری ستاد دهه فجر استان در راستای پاسخگویی مسئولان، گفت: اینگونه کارها موجب بهتر دیده شدن فعالیت‌های اجرایی در سطح کشور و به‌ویژه گیلان می‌شود.

*انتشار 150 نشریه در گیلان

وی تراز آرمان‌های انقلاب اسلامی را بالاتر از وضع موجود دانست و تصریح کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به‌ویژه در حوزه فرهنگ و هنر به موفقیت‌های بسیاری دست یافته‌ایم.

حاذق‌نیکرو با اشاره به برخی از موفقیت‌ها و فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در حوزه مطبوعات تا پیش از وقوع انقلاب اسلامی تنها دو نشریه در گیلان فعالیت می‌کردند که اکنون این تعداد به بیش از 137 نشریه رسیده است.

وی افزود: در روزهای اخیر مجوز انتشار چند نشریه جدید نیز صادر شده است که در مجموع تعداد نشریات استان در موضوعات و طبقات مختلف را به حدود 150 نشریه می‌رساند.

این مسئول با اشاره به اینکه تا پیش از وقوع انقلاب اسلامی تنها 22 چاپخانه در گیلان وجود داشت، گفت: اکنون بالغ بر137 چاپخانه، لیتوگرافی و مرکز چاپ دیجیتال گیلان در حال فعالیت هستند.

به گفته وی، پیش از انقلاب اسلامی هیچ ناشری در گیلان فعالیت نمی‌کرد و اکنون حدود 125 ناشر در استان فعالیت می‌کنند که برخی از این ناشران فعال و برخی دیگر نیمه‌فعال هستند.

*فعالیت 500 کانون فرهنگی مساجد در گیلان

وی تعداد آموزشگاه‌های هنرهای تجسمی در گیلان را حدود 120 مرکز عنوان کرد و گفت: اکنون حدود 500 کانون فرهنگی مساجد در گیلان فعالیت می‌کنند.

حاذق‌نیکرو با تصریح بر اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی هیچ کتابخانه‌ای در مساجد استان وجود نداشت، افزود: اکنون 168 کتابخانه در مساجد استان در حال فعالیت بوده که این تعداد در حال افزایش است.

وی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان را مسئولیت 3 کمیته ستاد دهه فجر استان معرفی کرد و یادآور شد: کمیته فرهنگی مساجد، کمیته اقوام و به‌ویژه کمیته فرهنگ و هنری زیرپوشش این اداره کل هستند.

این مسئول، از برگزاری جشن انقلاب در حدود 500 مسجد گیلان خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌های دیگری مناسب با نامگذاری روزهای سالروز انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است که در این مدت اجرا می‌شود.

*برگزاری جشنواره فیلم فجر پس از 16 سال در گیلان

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر پس از 16 سال در گیلان، خاطرنشان کرد: گیلان نخستین استانی بود که درباره برگزاری این جشنواره در بین استان‌های کشور اعلام آمادگی کرد.

حاذق‌نیکرو زمان برگزاری این جشنواره را از روز 12 تا 22 بهمن عنوان کرد و متذکر شد: فیلم اولی‌ها، فیلم‌های شرکت‌کننده در بخش سودای سیمرغ و مستند در طول این جشنواره به نمایش در می‌آیند.

*جشنواره ملی «الله‌تی‌تی» در گیلان

وی به برگزاری جشنواره ملی «گراف» مرتبط با آیات قرآن در کشور اشاره کرد و افزود: این جشنواره با نام «الله‌تی‌تی» با حضور آثار گرافیست‌های برجسته قرآنی در گیلان برگزار می‌شود.

به گفته این مسئول، اختتامیه جشنواره مذکور در روز نخست دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2300/ز40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول