اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان خبر داد

شرکت 10 استان کشور در نخستین جشنواره سراسری وبلاگ‎نویسی روستا

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان گفت: وبلاگ‎نویسان 10 استان کشور در نخستین جشنواره سراسری وبلاگ‎نویسی روستا شرکت کرده‎اند.

شرکت 10 استان کشور در نخستین جشنواره سراسری وبلاگ‎نویسی روستا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسن نوروزی اظهار داشت: این برنامه فرهنگی، نخستین جشنواره وبلاگ‎نویسی با موضوع روستاست که برای نخستین بار در جغرافیای استانی در کشور برگزار می‎شود.

وی ابراز داشت: با وجود برگزاری جشنواره وبلاگ‎نویسی روستایی برای روستاهای گلستان، وبلاگ‎نویسان 10 استان کشور نیز در این جشنواره شرکت کرده‎اند که با نظر دبیرخانه جشنواره و دفتر امور روستایی، مطالب وبلاگ‎نویس‎های روستایی از استان‎های دیگر نیز در این رقابت فرهنگی مورد پذیرش قرار گرفته‎اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: علاوه بر گلستان، شرکت‎کنندگان روستایی از استان‎های فارس، اردبیل، هرمزگان، کرمان، خراسان‎رضوی، زنجان، سمنان و مازندران نیز در این جشنواره حضور یافته‎اند.

وی افزود: هشت سایت روستایی و 84 وبلاگ در این جشنواره شرکت کرده‎اند.

نوروزی اظهار داشت: از بین 267 اثر رسیده، 182 اثر به مرحله داوری جشنواره راه یافته‎اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان گفت: بیشترین آثار رسیده مربوط به معرفی روستا در قالب تاریخ و فرهنگ بومی با 103 اثر است، همچنین 29 اثر در زمینه مشاهیر و نام‎آوران، 25 اثر در زمینه توانمندی‎های روستا، در محور دهیاری و شورا 10 اثر و در زمینه کشاورزی و دامداری 15 اثر به مرحله داوری راه یافته‎اند.

نوروزی اذعان داشت: از نظر تعداد مطالب ثبت شده توسط وبلاگ‎نویسان، بعد از گلستان، استان مازندران با 27 مطلب و استان سمنان با 19 مطلب بیشترین سهم تولید مطلب را از نظر پراکندگی جغرافیایی روستاها در جشنواره داشته‎اند.

وی افزود: در استان گلستان روستاهای شهرستان گرگان با 41 عنوان وبلاگ و روستاهای شهرستان کردکوی با 14  عنوان وبلاگ بیشترین سهم را از نظر تعداد وبلاگ‎های شرکت‎کننده در جشنواره وبلاگ‎نویسی دارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان گفت: داوری آثار به پایان رسیده و برگزیدگان جشنواره در مراسم اختتامیه که روز 11 بهمن برگزار می‎شود معرفی خواهند شد.

نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی روستا از سوی دفتر امور روستایی استانداری گلستان و با همکاری دهیاری، شورا اسلامی روستا و خانه جوان فرید روستای کفشگیری گرگان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/2307/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول