اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قم مطرح کرد

توسعه متوازن مراکز علمی و دانشگاهی در کنار حوزه‌های علمیه

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: توسعه متوازن مراکز علمی و دانشگاهی در کنار حوزه‌های علمیه از مهم‌ترین برنامه‌های استان است.

توسعه متوازن مراکز علمی و دانشگاهی در کنار حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد‌مهدی انصاری در جلسه کمیسیون دانشجویی استان که در دانشگاه آزاد قم برگزار شد، با اشاره به توجه ویژه مجموعه مدیریتی استان به مراکز دانشگاهی و علمی تصریح کرد: مراکز دانشگاهی قم با وجود حوزه‌های علمیه و مراکز متعدد علمی و پژوهشی حوزوی باید متفاوت از سایر استان‌ها باشد.

وی ادامه داد: توسعه متوازن مراکز علمی دانشگاهی در کنار حوزه‌های علمیه از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که زمینه تبدیل قم به قطب علمی و فرهنگی کشور را فراهم خواهد کرد.

معاون سیاسی،امنیتی استاندار قم ضمن گرامیداشت دهه بصیرت گفت: باید برنامه‌های ایام دهه بصیرت در دانشگاه‌های استان پررنگ بوده و زمینه فعالیت‌های آزاداندیشی و کرسی‌های نظریه پردازی در این ایام فراهم شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت روحیه معنوی دانشجویان در سطح دانشگاه‌های استان اظهار کرد: قم مرکز جهان تشیع و دارای ظرفیت‌های گسترده فرهنگی مذهبی و معنوی که این روحیه معنوی باید به صورت فراگیرتری در بین دانشجوها تقویت شود.

انصاری با اشاره به استقبال گسترده مردم قم و دانشجویان دانشگاه‌های استان از مراسم تشییع شهدای گمنام تصریح کرد: تشییع و تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌های استان عطر معنوی شهادت را در محافل دانشگاهی گستراند و جلوه خاص به مراکز علمی استان بخشید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تاکید بر اینکه مقابر شهدای گمنام در دانشگاه‌های قم و پردیس دانشگاه تهران باید به نقطه عطف فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در این دانشگاه‌ها تبدیل شود، افزود: تقویت روحیه ایثار و شهادت و همچنین تزریق بیش از پیش روحیه و نشاط معنوی در دانشجویان با محوریت مقابر شهدا از فعالیت‌هایی است که فضای علمی پویایی را در استان ایجاد خواهد کرد.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به دانشجویان و جامعه علمی استان در  مورد برنامه‌های دشمنان نظام اسلامی برای ضربه زدن به پایه‌های این نظام مقدس با تضعیف جوانان و گسترش اعتیاد در جامعه افزود: آموزش مهارت‌های زندگی، تقویت عفاف و حجاب، آشناسازی دانشجویان با فعالیت‌های دشمنان در فضای مجازی و همچنین زمینه سازی برای اجرای کامل طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌های استان از جمله برنامه‌هایی است که مراکز دانشگاهی استان باید در زمینه آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/2258/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول