اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک:

افزایش سهمیه سوخت گاز نیروگاه شهید رجایی ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک میزان سهمیه سوخت گاز طبیعی نیروگاه شهید رجایی برای کاهش آلودگی هوا ضروری دانست.

افزایش سهمیه سوخت گاز نیروگاه شهید رجایی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، امین آزادبخت در جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت هفته هوای پاک شهرستان آبیک که امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در بازدید از نیروگاه شهید رجایی آلودگی هوا کاملا محرز است که بنا به گفته مسئولان محیط زیست نیروگاه، سهمیه روزانه نیروگاه از گاز طبیعی 5/1 میلیون متر مکعب است که پاسخگوی نیاز نیروگاه نیست و مسئولین نیروگاه مجبور به استفاده از گازوئیل و مازوت هستند که این سوخت‌ها ایجاد آلودگی می‌کنند.

وی افزود: بنا به گفته مسئولان محیط زیست نیروگاه شهید رجایی، این نیروگاه روزانه 3 الی 4 میلیون متر مکعب گاز طبیعی نیاز دارد تا مجبور نشوند از سوخت گازوئیل و مازوت استفاده کنند و برای شهرهای محمدیه و قزوین آلودگی ایجاد کنند چرا که وزش باد سبب انتقال آلودگی به این دو شهر می‌شود.

این مسئول ادامه داد: استفاده از سوخت گازوئیل و مازوت برای نیروگاه پیامدهای منفی نیز در بردارد که از آن جمله می‌توان به استهلاک بالا و کاهش راندمان اشاره کرد بنا بر این مطلوب است مسئولان تدابیر لازم را برای افزایش سهمیه سوخت گاز طبیعی نیروگاه شهید رجایی بیاندیشند.

وضعیت دفن زباله شهر آبیک مطلوب نیست

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک وضعیت دفن زباله شهر آبیک و برخی از روستاهای این شهرستان را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: دفن زباله‌ها به طور اصولی و بهداشتی نیست گرچه شهرداری شهر آبیک در خصوص اختصاص زمین برای دفن بهداشتی زباله با مشکل مواجه است و مسئولین نبود زمین را دلیل این امر مطرح می‌کنند که مطلوب است مسئولان شهرستان آبیک نگاهی کلان به این موضوع داشته و با همفکری یکدیگر در تهیه زمین برای دفن بهداشتی زباله در شهر آبیک گام‌های موثری بردارند.

آزادبخت افزود: به دلیل وجود مشکل زمین، به شهرداری شهر آبیک تا سال 92 مهلت داده شده که تفکیک زباله را از مقصد انجام دهند.

وی تصریح کرد: دهیاران نیز باید بر اساس قانون مدیریت پسماند در راستای دفن بهداشتی زباله در روستاها تلاش کنند تا زباله‌ها محل تجمع سگ‌های ولگرد و حیوانات موذی نشود.

این مسئول در خصوص وجود گاوداری‌ها و مرغداری‌های مجاور شهرستان آبیک اذعان داشت: اکثر این واحدها دارای سیستم تصفیه خانه فاضلاب هستند گرچه فعالیت این واحدها سبب ایجاد بوی نامطبوع و مشمئز کننده برای مردم می‌شود ولی نباید ماهیت کار این واحدها را فراموش کرد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک در خصوص برنامه‌های هفته هوای پاک گفت: جشن هوای پاک در یکی از مدارس شهرستان آبیک، انجام معاینه فنی خودرو به صورت رایگان با اولویت خودروهای دولتی و سپس شخصی، جلوگیری از خودروهای فاقد برچسب معاینه فنی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان آبیک، بازدید از نیروگاه شهید رجایی، بازدید از مکان‌های دفن زباله شهرستان آبیک و برگزاری همایش پیاده روی خانواده با همکاری اداره ورزش و جوانان از جمله برنامه‌هایی است که در هفته هوای پاک یعنی از 24 دی ماه الی 29 دی ماه در شهرستان آبیک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77006/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول