اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

درآمد موقوفات باید بر اساس نیات واقفان هزینه شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی به درآمد موقوفات اشاره کرد و گفت: درآمد موقوفات باید براساس نیات واقفان هزینه شود.

درآمد موقوفات باید بر اساس نیات واقفان هزینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی ظهر امروز در همایش یاوران وقف خراسان جنوبی که در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: روحانیان و ائمه جماعات از یاوران اصلی وقف هستند.

وی افزود: طلاب و روحانیون می‌توانند با تبلیغ و ترویج برکات و حسنات وقف مردم را به انجام وقف‌های جدید و حفظ و احیای موقوفات، راهنمایی و تشویق کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی یکی از وظایف اصلی طلاب و روحانیان را بیان احکام وقف در راستای آشنایی هر چه بیشتر مردم با این کار دانست.

گرایلی تصریح کرد: همایش یاوران وقف در راستای ارتباط هر چه بیشتر روحانیون با موقوفات برگزار شده است.

وی تأکید کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ وقف در جامعه ضروری است و باید در دستور کار باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: به پشتوانه موقوفات، امام باقر (ع) نخستین حوزه‌های علمیه را تشکیل داد و 4 هزار طلبه را تربیت کرد.

گرایلی اظهار کرد: در دوران اصلاحات ارضی حوزه‌های علمیه که به پشتوانه موقوفات احیاء شده بودند از بین رفتند که باید در راستای احیای دوباره آنها تلاش شود.

وی قدیمی‌ترین وقف‌نامه در طول تاریخ را مربوط به حضرت زهرا (س) دانست و یادآور شد: فردی که مستأجر موقوفات باشد مستأجر امام زمان (عج) است.

انتهای پیام/69002/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول