اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی همایش نهج‌البلاغه و ادبیات:

همایش ملی نهج‌البلاغه و ادبیات در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش نهج‌البلاغه و ادبیات گفت: نخستین همایش ملی «نهج‌البلاغه و ادبیات» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم برگزار خواهد شد.

همایش ملی نهج‌البلاغه و ادبیات در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا شاه‌نظر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری همایش «نهج‌البلاغه و ادبیات» ابراز کرد: مراسم افتتاحیه این همایش 28 دی ماه در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: پس از مراسم افتتاحیه بخش‌های تخصصی همایش در محورهای از پیش تعیین شده و در قالب چهار کمیسیون برگزار خواهند شد و اساتید و دانشجویان به ارائه مقالات خود می‌پردازند.

دبیر اجرایی همایش نهج‌البلاغه و ادبیات با بیان اینکه مراسم اختتامیه بعد از ظهر همان روز برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: تجلیل از برگزیدگان و اهدای جوایز به صاحبان آثار برتر در مراسم اختتامیه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان مراسم افتتاحیه خواهد بود و علاوه بر او آیت‌الله استادی، رئیس شورای عالی حوزه علمیه قم نیز در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

شاه‌نظر استاندار قم را سخنران مراسم اختتامیه دانست و گفت: در این مراسم حجت‌الاسلام محمدی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور خواهد داشت.

دبیر اجرایی همایش نهج‌البلاغه و ادبیات بیان داشت: سعی کرده‌ایم بهترین مراسم افتتاحیه، اختتامیه و نیز امکانات مورد نیاز مهمانان را فراهم کنیم تا پاسخ شایسته‌ای به استقبال اساتید و صاحب‌نظران شرکت‌کننده داده شود.

پرداختن به نگاه ادبی به نهج‌البلاغه برای نخستین بار در کشور

وی با بیان اینکه نگاه ادبی به نهج‌البلاغه برای نخستین بار در ایران طی این همایش صورت می‌گیرد، گفت: نوع پرداختن به این کتاب بزرگ در این همایش بسیار تخصصی بوده و استقبال گسترده صاحب‌نظران نشان‌دهنده ارزش و جایگاه والای همایش نهج‌البلاغه و ادبیات در نزد اساتید دانشگاهی و حوزوی است.

همه ابعاد نهج‌البلاغه مورد بازخوانی قرار می‌گیرند

شاه‌نظر با تاکید بر گسترش فعالیت‌های مربوط به نهج‌البلاغه تصریح کرد: موسسه قرآن و نهج‌البلاغه سعی دارد در سلسله همایش‌هایی با محوریت نهج‌البلاغه، همه ابعاد این کتاب سترگ را مورد بازخوانی قرار داده و این حقیقت را بیان کند که نهج‌البلاغه می‌تواند به بسیاری از نیازهای بشر پاسخی در خور بدهد.

دبیر اجرایی همایش نهج‌البلاغه و ادبیات افزود: کسانی که خواستار رسیدن به جواب سئوالات خود در حوزه علوم انسانی هستند می‌توانند به نهج‌البلاغه مراجعه کنند و پاسخ خود را در لابلای سطور این کتاب بیابند و همایش ملی نهج‌البلاغه و ادبیات در صدد دستیابی به این هدف مهم است.

وی با بیان اینکه 160 نفر از صاحب‌نظران و اساتید دانشگاهی و حوزوی در این همایش شرکت خواهند داشت، گفت: بیش از 10 پروفسور و تعداد زیادی از دانشیاران دانشگاه‌های سراسر کشور جزو شرکت‌کنندگان همایش نهج‌البلاغه و ادبیات هستند.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول