اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار با نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین مطرح شد

امکان مشارکت مردم در ساخت بیمارستان «ورامین مهر درمان»

خبرگزاری فارس: اعضاء هیئت موسس بیمارستان «ورامین مهر درمان» در دیدار با نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین از ایجاد شرایط مشارکت مردمی در ساخت این بیمارستان خبر داد.

امکان مشارکت مردم در ساخت بیمارستان «ورامین مهر درمان»

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش موسی باقری، احمد صدیقی از اعضای هیئت موسس بیمارستان «ورامین مهر درمان» و هیئت همراه با حضور در بیت آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با ایشان دیدار کرده و گلایه‌های خود در مورد موانع ساخت این بیمارستان را به ایشان ابراز کردند.

موسی باقری از اعضای هیئت موسس این بیمارستان در این دیدار گفت: ما 10 سال پیش ساخت این بیمارستان 200 تختخوابی را در 2 هزار مترمربع آغاز کردیم، در حال حاضر سفت کاری بنای مذکور به پایان رسیده است و در مرحله نازک کاری قرار دارد.

وی تصریح کرد: مقرر شده بود بانک مسکن 90 میلیارد ریال وام برای ساخت به ما اعطاء کند که تابه‌حال تقریباً 30 میلیارد ریال پرداخت شده است و مابقی این مبلغ به تاخیر افتاده و سبب شده عملیات اجرایی احداث این بیمارستان با مشکلاتی مواجه شود.

این عضو هیئت موسس ادامه داد: اگر این اعتبارات به موقع پرداخت می‌شد بیمارستان «ورامین مهر درمان» سال گذشته به بهره‌برداری می‌رسید اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی عنوان کرد: در هیئت موسس بحث فروش بخشی از سهام بیمارستان برای تکمیل مابقی آن مصوب شده است به‌طوری که مردم می‌توانند با خرید سهام در بیمارستان دارای سهم شوند، عده‌ای آمدند خواستند داروخانه بیمارستان، بخش قلب و یا دیگر بخش‌ها را خریداری کنند که هیئت موسس با این امر مخالفت کرد و قرار شد اگر کسی شریک شود در سهام کل بیمارستان شریک گردد نه در بخشی از آن.

شهرستان ورامین برای هر 4 هزار نفر یک تخت بیمارستانی دارد!!!

شهرستان ورامین با توجه به جمعیتی که دارد، از کمبود تخت‌های بیمارستانی در رنج است، در صورتی که طبق قانون باید به ازای هر یک‌هزار نفر، یک تخت بیمارستانی موجود باشد، اما شهرستان ورامین با توجه به جمعیت بخش مرکزی، قرچک و جوادآباد که بیش از 600 هزار نفر جمعیت دارد، حتی 150 تخت بیمارستانی هم ندارد و این یعنی به ازای هر 4 هزار نفر تنها یک تخت بیمارستانی در شهرستان ورامین وجود دارد و این امر لزوم حمایت مسئولان و مشارکت مردم در احداث بیمارستان‌ها را بیش از پیش ضروری می‌کند.

عدم تحقق بیمارستان یکصد تختخوابی در قرچک

این موارد در حالی است که  احداث بیمارستان یکصد تختخوابی در شهر قرچک که از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به شهرستان ورامین است که با وجود تأمین زمین مورد نیاز از سوی مسئولان شهر، ‌این امر تاکنون محقق نشده است.

در مصوبات دور سوم سفر رئیس جمهور به شهر قرچک احداث بیمارستان در این شهر به تصویب رسید که با وجود اختصاص 3 هزار متر مربع زمین از سوی شورای اسلامی شهر و اختصاص اعتبار اولیه 20 میلیارد ریالی تا کنونی هیچ اقدامی برای ساخت آن صورت نگرفته است.

نبود بیمارستان در این شهر 300 هزار نفری یکی از مشکلات اساسی است و توجه ویژه هیئت دولت را در سفر چهارم می‌طلبد.

مردم شهر قرچک از داشتن بیمارستان محروم هستند و برای دستیابی به خدمات پزشکی و بیمارستانی مجبورند مسیر ورامین یا شهرستان ری را طی کنند که این امر ضمن افزایش هزینه‌های درمان، خطرات بسیاری را نیز برای شهروندان در پی دارد.

بافت فرسوده بیمارستان شهید مفتح ورامین و عملیات کند نوسازی

بیمارستان شهید مفتح ورامین که قدیمی‌ترین بیمارستان شهرستان نیز می‌باشد و روزانه بیش از 700 نفر مراجعه کننده دارد از بافت ساختمانی بسیار فرسوده رنج می‌برد و عملیات نوسازی ساختمان آن به کندی صورت می‌پذیرد و ساختمانی که قبلا برای بیمارستان ساخته شده بود نیز استحکام لازم را ندارد و ساختمان این بیمارستان استاندارد نیست.

لازم به ذکر است بر اساس آمار به طور متوسط از هر چهار نفر ورامینی حداقل یک نفر در سال یک بار به بیمارستان دکتر مفتح برای درمان مراجعه می‌کند و تنها دو بیمارستان 15 خرداد و مفتح در شهرستان‌های ورامین و پیشوا وجود دارد که مجموع امکانات این دو بیمارستان، جوابگوی نیازهای مردم این منطقه وسیع و پر جمعیت نیست. 

انتهای پیام/2462/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول