اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیرآموزش و پرورش تأکید کرد

ضرورت تربیت دانش‌آموز بر اساس معیارهای نظام جمهوری اسلامی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین هدف سند تحول بنیادین، تربیت نسل جدید دانش‌آموزان براساس معیارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

ضرورت تربیت دانش‌آموز بر اساس معیارهای نظام  جمهوری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، فاطمه قربان عصر امروز، در جمع معاونان آموزش ابتدایی و کارشناسان مسئول مناطق شهرستان‌های استان تهران در اسلامشهر اظهار داشت: مهم‌ترین هدف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تربیت نسل جدید دانش‌آموزان بر اساس معیارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

قربان افزود: سند تحول بنیادین یک برنامه کامل برای رسیدن به اهداف بلند تعلیم و تربیت است، امروز به آینده امیدوارتریم چراکه سند تحول بنیادین به عنوان یک برنامه مدون ما را به سمت یک پیشرفت و تحول چشمگیر هدایت می‌نماید.

وی بیان داشت: هدف ما در این سند، تربیت دانش‌آموز بر اساس معیارهای جمهوری اسلامی است، در حالی که نمی‌شود با نظام آموزشی وارداتی دانش‌آموز را با این تراز تربیت کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به چشم‌انداز سند تحول سال 1404، گفت: باید تا این سال همه اهداف سند فعلی تحقق یابد و برنامه‌ریزی برای تدوین یک سند جدید با چشم‌اندازی بلندمدت آغاز شود.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین وظیفه ما این است که برنامه‌های سند تحول بنیادین را به دقت در همه مناطق آموزش و پرورش پیاده‌سازی کنیم.

قربان بیان داشت: داشتن برنامه‌های بلندمدت و میان‌مدت برای اداره مدارس، یکی از ضروریات و از مهم‌ترین ویژگی مدیران مدارس باید باشد، چراکه دانش‌آموزان به عنوان گرانمایه‌ترین سرمایه خانواده‌ها وقتی که به آموزش و پرورش سپرده شده‌اند، ما باید بدانیم که این سرمایه‌ها تا پنج سال آینده باید چه برنامه‌هایی داشته باشند.

وی با اشاره به معیارهای گزینش مدیران مدارس افزود: باید مدیران مدارس بر اساس برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند، انتخاب شوند تا محوریت فعالیت در مدارس، مناطق و برنامه‌مداری باشد و هم‌اکنون فرصت مناسبی است، تا برنامه‌های مدیران و بازنگری در انتخاب آنان برای اداره مدارس مورد ارزیابی قرار گیرد.

*موفقیت حاصل مدیریت توانمند است

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از مدارس شهرستان اسلامشهر، وضعیت مطلوب موجود و موفقیت حاصله، بیانگر یک مدیریت خوب و توانمند است، علیرغم اینکه امسال سالتحصیلی در شرایط خاصی آغاز شد و بسیاری از امور با شتاب بیشتری پیش رفت، اما نتیجه کار خیلی بهتر از سال‌های گذشته بوده، که این مورد به خوبی در اسلامشهر مشاهده می‌شود.

قربان افزود: سالتحصیلی جاری را از نظر حجم فعالیت‌ها، سالی پرکار است، با توجه به اینکه امسال خیلی از فعالیت‌های تابستان زودتر از زمان معمول انجام شد، اگر همراهی مدیران و همکاران در سراسر کشور نبود، کارها با این سرعت پیش نمی‌رفت و این موفقیت در همراهی و فعالیت خوب مجموعه شهرستان‌های استان تهران در راستای تحول بنیادین کاملاً مشهود است.

وی تاکید کرد: در راستای تغییر در نظام آموزش و پرورش کشور، بخش اعظم راهبردهای سند تحول تنها نیازمند تغییر در نگرش همکاران، دانش‌آموزان و اولیا است.

قابل ذکر است که در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی، کارشناسان آموزش پیش‌دبستانی و  کارشناسان مسئول مناطق 20گانه شهرستان‌های استان تهران در آموزشگاه فاطمه زهرا(س) اسلامشهر، در کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده و در خصوص آخرین دستاوردهای علمی، آموزشی در نظام جدید تعلیم و تربیت، با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/64002/ق20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول