اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در مرغ لاین:

پرورش مرغ لاین در انحصار 8 کشور است/ ایران در لیست 8 کشور

خبرگزاری فارس: مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در پرورش مرغ لاین گفت: پرورش مرغ لاین در انحصار 8 کشور دنیاست.

پرورش مرغ لاین در انحصار 8 کشور است/ ایران در لیست 8 کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدرضا ملاصالحی بعد از ظهر امروز در گردهمایی مدیران طیور کشور جهاد کشاورزی استان مازندران اظهار داشت: پرورش مرغ لاین در انحصار 8 کشور دنیا‌ست که جمهوری اسلامی ایران یکی از آن کشورها‌ست‌.

وی با بیان اینکه جوجه یک روزه مهم‌ترین نهاده در تولید گوشت محسوب می‌شود که در یک پروسه بسیار پیچیده و حساس جوجه گوشتی تولید می‌شود، تصریح کرد: جوجه‌ای که در اختیار مرغدار قرار داده می‌شود باید حائز شرایط ضریب تبدیل خوب، ماندگار، ترکیب لاشه خوب صنعتی باشد و متضمن اقتصادی بودن مرغداری هستند.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در پرورش مرغ لاین گفت: سرمنشأ تولید جوجه گوشتی در یک فرآیند گله‌های لاین هستند و گله‌های لاین محصول تولید گله‌های اجداد هستند.

وی تاکید کرد: کشوری که لاین نداشته باشد نمی‌تواند مدعی آن باشد که چرخه تولید گوشت در آن کشور کامل است و به طور مداوم کشورهایی که گله لاین را در اختیار دارند به گله‌های لاین وابسته خواهند بود.

ملاصالحی با بیان اینکه در طول دهه‌های 70 تا 80 صد درصد جوجه اجداد مورد نیاز کشور از طریق گله‌های لاین داخل تامین می‌شد، متذکر شد: کشور ما با در اختیار داشتن لاین آرین می‌تواند مدعی خودکفایی در بخش تولید جوجه گوشتی باشد.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در پرورش مرغ لاین خاطر نشان کرد: با حمایت از این صنعت ارزشمند ضمن حفظ و نگهداری به عنوان ابزار استراتژیک و پشتیبان صنعت طیور قادر به ورود مجدد آن به بازار و اختصاص مهم و قابل قبولی از جوجه از نژاد آرین باشیم.

وی گفت: ظرفیت اسمی لاین مجتمع لاین بابلکنار بیش از 300 هزار جوجه اجداد در سال است که بیش از نیاز کل کشور است و امیدواریم در صورت تامین نیاز صددرصد شاهد صدور بخشی از تولید به کشورهای منطقه باشیم.

ملاصالحی یادآور شد: برای ورود به بازار یک سری طرح مشارکت با پرورش‌دهندگان گله‌های گوشتی و مادر داریم که طی آن واحدهای پرورش دهنده مرغ مادر به صورت تضمینی نسبت به پرورش مرغ مادر آرین اقدام و کل تولیدات از طریق مشارکت عامل طرف قرارداد خریداری و در قالب مشارکت واحدهای پرورش دهنده گوشتی و جوجه‌های گوشتی قرار می‌گیرد و در نهایت گوشت تولیدی به بازار عرضه می‌شود.

وی اظهار داشت: با این روش که نوعی چرخه تولید گوشت مرغ محسوب می‌شود بخش قابل توجهی از بازار جوجه و تولید گوشت مرغ کشور را به این نژاد اختصاص دهیم.

انتهای پیام/86016/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول