اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره چای املش خبر داد

توزیع 77 تن کود شیمیایی بین چایکاران املش

خبرگزاری فارس: رئیس اداره چای املش از توزیع 77 تن کود شیمیایی بین کشاورزان چایکار این شهرستان خبر داد.

توزیع 77 تن کود شیمیایی بین چایکاران املش

محمد عیسی طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در املش درباره وضعیت توزیع کود شیمیایی کشاورزان چایکار اظهار کرد: از دو هفته قبل تاکنون مقدار 77 تن کود اوره توسط شرکت‌های  تعاونی چایکاران بخش مرکزی و رانکوه بین یک‌هزار چایکار املشی توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر هکتار 300 کیلوگرم کود شیمیایی از نوع اوره بین چایکاران املشی به نرخ مصوب دولتی توزیع می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری مقدار 950 تن کود برای 5 هزار و 200 هکتار از باغ‌های چای این شهرستان بین 11 هزار چایکار املشی توزیع شود.

رئیس اداره چای املش با بیان اینکه صدور دفترچه باغ چای برای سال زراعی آینده نیز در این اداره آغاز شده است، خاطرنشان کرد: چایکاران املشی برای دریافت کود شیمیایی مورد نیاز طبق سهمیه با در دست داشتن برگه اینترنتی شناسنامه بهره‌بردار و کپی صفحه نخست دفترچه سال قبل باغ چای خود به شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای خود مراجعه و ثبت نام کنند.

وی از کاهش 18 درصدی برداشت برگ سبز چای نسبت به سال گذشته در املش خبر داد و یادآور شد: امسال در مجموع مقدار 26 میلیون و 707 هزار و 803 کیلوگرم برگ سبز چای به صورت خرید تضمینی از چایکاران املشی خریداری شده است و از این میزان برگ سبز چای خریداری شده 23 درصد درجه یک و 77 درصد درجه دو است.

طالبی با تصریح بر اینکه امسال 32 واحد چایسازی در املش مشغول خرید برگ سبز چای از چایکاران بودند، افزود: از این میزان، برگ سبز خریداری شده مقدار 6 میلیون و 142 هزار و 794 کیلوگرم چای خشک تولید کرده‌اند.

وی ارزش ریالی برگ سبز چای خریداری شده را مبلغ 122 میلیارد و 982 میلیون و 853 هزار و 600 ریال اعلام کرد.

رئیس اداره چای املش خاطرنشان کرد: در سال جاری 30 نفر از کشاورزان چایکار به کار گروه توسعه کشاورزی برای دریافت وام احیای باغ‌های چای معرفی شده‌اند.

به گفته این مسئول،املش دارای 4 هزار و 850 هکتار باغ چای فعال و حدود 10 هزار و 300 نفر چایکار است که قطب تولید چای کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/84001/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول