اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

وقف از اهرم‌های اعتقادی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه است

خبرگزاری فارس: فرماندار قروه گفت: سنت حسنه وقف از افتخارات مکتب اسلام و از اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

وقف از اهرم‌های اعتقادی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته وقف اظهار داشت: رشد دانش هسته‌ای و درمان برخی بیماری‌های خاص از جمله اقداماتی است که موقوفات کمک شایانی را در آن زمینه داشته‌اند.

فرماندار قروه با اشاره به آثار ارزشمند سنت وقف در ابعاد مختلف اجتماع، گفت: توسعه این سنت حسنه در شهرستان قروه نشان از فرهنگسازی مناسب در این راستاست.

وی گفت: گسترش فرهنگ وقف یکی از عمده‌ترین فاکتور انهدام تراکم ثروت در جامعه و ایجاد بستر مناسب برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی در شکل توزیع عادلانه ثروت محسوب می‌شود و با درک از همین نکته، یعنی تأثیرات ژرف وقف در توسعه اقتصادی، فکری، فرهنگی و معنوی است که اسلام دین مقدس توحیدی، بر گسترش فرهنگ وقف بیش از هر چیز دیگر تاکید نموده است.

شیخی‌زاده تاکید کرد: توسعه فرهنگ وقف و تلاش برای دستیابی موفقیت و آن در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به عنوان مهم‌ترین مسئله در احیای این سنت الهی است.

به گفته فرماندار قروه، وقف می‌تواند به عنوان یک سیستم پویا و بازوی نیرومند با ایجاد و حفاظت و بهره‌برداری مناسب در جهت تحقیق عدالت اجتماعی،‌ اقتصادی و فرهنگی به کار آید.

انتهای پیام/79002/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول