اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

مراسم‌های دهه پایانی صفر در حرم مطهر امام رضا(ع) اعلام شد

خبرگزاری فارس: در نشست خبری معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی مراسم‌های دهه آخر صفردر حرم مطهر امام رضا(ع) اعلام شد.

مراسم‌های دهه پایانی صفر در حرم مطهر امام رضا(ع) اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود ممتاز ظهر امروز در نشست خبری در تشریح برنامه‌های پایانی دهه صفر در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: تشرف هیئت‌های مذهبی سراسر کشور در 28 و 29 صفر، اجتماع عظیم عزاداران رضوی همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر پنج‌شنبه 21 دی ماه در صحن جامع رضوی با حضور هیئت‌های مذهبی سراسر کشور و زائران و مجاوران از برنامه‌های امسال دهه پایانی صفر است.

ممتاز در تشریح بخش دیگر برنامه‌ها گفت: مراسم خطبه‌ شب شهادت حضرت رضا(ع) روز جمعه 22 دی‌ماه 1392 پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا در صحن انقلاب اسلامی و مراسم شام غریبان امام هشتم شیعیان همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در محل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی و حرکت خدمه به سمت حرم مطهر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مراسم روضه‌خوانی و عزاداری صبحگاهی ویژه هیئت‌های مذهبی از 13 دی ماه تا 22 دی از ساعت 5 صبح در رواق شیخ حر عاملی و پذیرایی بیش از 15هزار نفر انجام می‌شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در 28 صفر سال گذشته تعداد هزار و 197 هیئت و در 29 صفر 860 هیئت و 30 صفر هزار و 663 هیئت توفیق تشرف به اماکن متبرکه و عزاداری داشته‌اند.

ممتاز افزود: آمار هیئت‌های مذهبی در اربعین امسال نسبت به سال گذشته 89 هیئت برابر با 41.2 درصد افزایش داشته است.

وی در ارتباط با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با تشرف زائران اظهار کرد: برای حفظ امنیت با فراخوانی نیروهای انتظامات گروه‌های خدمتی گشت بصیر تشکیل شده است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به محدودیت‌های تردد گفت: روزهای 22 و 23 دی ماه مسیرهای بست شیخ طوسی و شیخ طبرسی ویژه تشرف هیئت‌ها و بست شیخ حرعاملی ویژه خروج هیئت‌های مذهبی است.

ممتاز یادآور شد: با توجه به حضور گسترده هیئت‌های مذهبی صحن انقلاب اسلامی ویژه آقایان و سایر صحن‌های مقدس خانوادگی است.

وی تاکید کرد: برای نخستین بار رواق دارالحجه به منظور عزاداری از ساعت 24 تا 4 صبح در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار داده می‌شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ارائه650 هزار نفر ساعت کار توسط 25هزار پرسنل خدمه و خدمتگزار در 250هزار مترمربع صحن و60هزار مترمربع رواق و یک میلیون مترمربع زیربنا برای تشرف 10میلیون زائر در دهه پایانی صفر خدمت‌رسانی مطلوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/70007/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول