اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار یزد:

شهرداری یزد توان تصمیم‌گیری با فراغ بال در مورد برخی پروژه‌ها را ندارد

خبرگزاری فارس: شهردار یزد گفت: به دلیل مسئله تامین هزینه‌ها نمی‌توانیم در مورد بسیاری از پروژه‌ها تأثیرگذار در شهر با فراغ بال تصمیم گیری کنیم.

شهرداری یزد توان تصمیم‌گیری با فراغ بال در مورد برخی پروژه‌ها را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا عظیمی‌زاده در نشستی با رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد اظهار داشت: پروژه‌های بزرگی در سطح شهر یزد در حال اجراست که شهرداری در بسیاری موارد نمی‌تواند با فراغ بال در مورد آنها تصمیم‌گیری کند زیرا بحث درآمدزایی شهرداری نیز مطرح است.

وی با برشمردن اهمیت مباحث درآمدی در شهرداری و با اشاره به تأثیر مستقیم آن در تعریف نوع پروژه‌ها عنوان کرد: شهرداری به دلیل مسئله تأمین هزینه‌ها نمی‌تواند برای این پروژه‌ها تصمیم بگیرد و بیشتر رویکردهای مشارکتی را مدنظر دارد.

وی با معرفی بافت قدیم به عنوان یکی از اولویت‌های شهرداری که قدمت و زنجیره منحصر به فردی دارد و مشابه آن در هیچ جای کشور نیست، این منطقه خالی از سکنه را بهترین نقطه برای اسکان شهروندان دانست.

شهردار یزد همچنین با اشاره به حاشیه نشینی، سکونتگاه‌های غیر رسمی، زمین‌های بلااستفاده افتاده در سطح شهر، بافت توخالی در یزد و تراکم پایین جمعیتی را از پیامدهای اصلی عدم برنامه‌ریزی مناسب عنوان کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شهرداری باید به طرح تفصیلی جهت بدهد و کاربری‌ها را تعریف کند و کمبود فضای سبز و سایر کاربری‌ها را از این طریق دنبال کند.

شهردار یزد تصریح کرد: انتظار می‌رفت دولت طرح مسکن مهر را در زمین‌های افتاده داخل شهر اجرا کند و توسعه فضای مسکونی را در مرکز شهر متمرکز کند.

عظیمی‌زاده همچنین با اشاره به دشوار شدن برنامه‌ریزی در مورد مسائل ترافیکی به دلیل گره‌های ترافیکی موجود، موضوع اصلی برنامه‌ریزی را ترافیک دانست و مواردی از قبیل نماسازی و بدنه سازی را در اولویت‌های بعدی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار، سرمایه را جایی می‌برد که منفعت بیشتری ببرد، خاطرنشان کرد: بیشتر پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در یزد، تجاری است.

شهردار یزد گفت: در موضوع سرمایه‌گذاری، قوانین و مقررات هم قدری دست و پا گیر است.

عظیمی‌زاده با طرح این سئوال که چرا یزد پل عابر پیاده مکانیزه ندارد، جریان‌های رقابتی را در احداث این پل‌ها مؤثر دانست و ادامه داد: چون باید فراخوان بگذاریم، بعضاً پیشنهاداتی که توان اجرا ندارند، برنده می‌شوند.

شهردار یزد همچنین بر تشکیل دبیرخانه تحویل طرح در شهرداری با محوریت معاون معماری و شهرسازی تأکید کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد نیز در این دیدار بر نقش سازمان نظام مهندسی در جهت‌دهی و هدایت سرمایه‌گذاران با مشاوره فکری و خلق عامل وحدت بخش آن تاکید کرد.

آیت‌اللهی، بر نقش نظارتی این سازمان در کاهش پرونده‌های کمیسیون ماده 100 تأکید کرد و افزود: از این طریق باید نظارت در ساخت و سازها پر رنگ‌تر شود.

وی با اشاره به تأثیرگذاری پروژه‌های بزرگی که در سطح شهر در حال اجراست، اظهار امیدواری کرد: نقش سازمان نظام مهندسی برجسته‌تر از اکنون شود.

آیت‌اللهی با تأکید بر آشنایی سازمان نظام مهندسی با حوزه کاری شهرداری، خواستار هم‌افزایی فعالیت‌های مرتبط با شهرداری شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد، بلوار استاد پیرنیا را به عنوان نمونه‌ای برای عامل مشارکت بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی دانست و آن را پروژه‌ای قدرتمند و خوب برای سرمایه‌گذاری معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدا تا صدور پروانه ساخت، کار با شهرداری است ولی باید با تفاهم و هم افزایی به یک خروجی مناسب برسیم.

آیت‌اللهی همچنین پیشنهاد داد در طرح‌های مختلف باید هیئت‌های تحویل داشته باشیم.

وی همچنین بر ضرورت تقویت مشاوران بومی تأکید کرد و افزود: حتی از ابتدای پروژه، شرح خدمات از سوی این مشاوران ارائه شود.

انتهای پیام/2464/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول