اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پاییز امسال رخ داد

ورود 300 هزار مسافر به ملایر

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر از ورود 320 هزار مسافر در سه ماهه سوم سال جاری به شهرستان ملایر خبر داد.

ورود 300 هزار مسافر به ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر سیدرسول حسینی صبح امروز در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره ظرفیت‌های گردشگری و منابع طبیعی شهرستان ملایر اظهار داشت: شهرستان ملایر با داشتن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری همه ساله از مناطق مختلف کشور و کشورهای خارجی پذیرایی میهمانان و گردشگران زیادی است.

وی از شناسایی 300 اثر تاریخی در شهرستان ملایر خبر داد و افزود: از این تعداد، 160 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

معاون فرماندار ملایر مهم‌ترین آثار باستانی شهرستان ملایر را شامل، خانه تاریخی لطفعلیان، یخدان میر فتاح، پارک سیفیه، شهر زیرزمینی سامن، تپه نوشیجان و... عنوان کرد و گفت: هدف ما حفظ و نگهداری و احیای آثار تاریخی شهرستان است.

وی از تملک 5 هزار متر مربع زمین در اطراف یخدان میرفتاح ملایر از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: یخدان میرفتاح یکی از مهم‌ترین آثار باستانی در ملایر بوده که تاکنون اقدامات خوبی در راستای احیای آن صورت گرفته است.

حسینی با اشاره به اینکه آمار مسافران و گردشگران در این شهرستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای رشد خوبی بوده است، عنوان داشت: در سه ماهه سوم سال جاری، حدود 320 هزار مسافر وارد شهرستان ملایر شدند که از این تعداد، 6 هزار و 300 نفر با قطار 34 هزار نفر با خودروهای شخصی و مابقی با وسایل نقلیه عمومی جابجا شده‌اند.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره زمستانی همدان به مدت پنج روز از پنجم تا دهم بهمن ماه سال جاری در شهر همدان خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره با حضور 14 استان به میزبانی همدان برگزار می‌شود و شهرستان ملایر نیز در این جشنواره حضور دارد.

معاون فرماندار ملایر با بیان اینکه این جشنواره با تنوع بالا برگزار خواهد شد، افزود: برگزاری نمایشگاه یکی از آیتم‌های این جشنواره است که شهرستان ملایر نیز با داشتن چهار غرفه در این نمایشگاه حضور دارد.

*ثبت ملی آیین عاشورایی روستای آورزمان و جشنواره شیره‌پزی مانیزان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز با اشاره به عملکرد این اداره در 9 ماهه سال جاری از ثبت آیین معنوی عاشورایی روستای آورزمان و جشنواره شیره‌پزی سنتی روستای مانیزان ملایر در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و گفت: علاوه بر این، ایرج کریم کلهری هنرمند تارساز ملایری نیز امسال موفق به کسب مهر اصالت یونسکو شده است.

محمدرضا بشری اظهار داشت: امسال، بیش از 967 هزار مسافر وارد شهرستان ملایر شدند که از این تعداد، 322 هزار نفر آنها اسکان داده شدند.

وی با اشاره به جشنواره زمستانی همدان گفت: ملایر با چهار غرفه سوغات، صنایع دستی، دفاتر خدماتی و مسافری و شهرداری ملایر در نمایشگاه جشنواره زمستانی استان همدان حضور دارد و برنامه‌های جنبی آن نیز در شهرستان ملایر شامل  صعود کوهنوردان به کوه سرده، ساخت آدم برفی در جاده سلامت، و مراسم ورزش باستانی در زورخانه بابک ملایر خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر در پایان از ساخت هتل یک ستاره ملایر در خیابان شهدا خبر داد و افزود: این هتل در آینده‌ای نزدیک با ظرفیت 40 نفر در شهر ملایر ساخته می‌شود.

انتهای پیام/89013/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول