اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل:

پروسه برداشت شن و ماسه نباید طولانی‌تر از حد مجاز باشد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: پروسه برداشت شن و ماسه در استان اردبیل نباید طولانی‌تر از حد مجاز باشد.

پروسه برداشت شن و ماسه نباید طولانی‌تر از حد مجاز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی صبح امروز در جلسه کمیته شن و ماسه استان اردبیل اظهار داشت: با منفک شدن صدور مجوزهای شن و ماسه از استانداری و واگذاری این مسئولیت به صنعت و معدن به نظر می‌رسد پروسه صدور مجوز به مانند معادن طولانی شده که ضرورت دارد صنعت و معدن و تجارت استان در این کار تسهیل ایجاد کند.

این مسئول بیان داشت: نباید در این حوزه به مانند صدور مجوزهای معدن، محدوده معدنی مشخص و امر پلاک‌کوبی و اکتشاف و گمانه‌زنی‌ها پروسه طولانی را برای بهره‌بردار‌ان به وجود آورد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اراضی در نظر گرفته شده در هیر کلخوران در میان مدت مناسب است که ضرورت دارد دستگاه‌های متولی امور آب، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن مشکلات را برطرف کنند.

این مسئول با بیان اینکه ساماندهی برداشت‌کنندگان شن و ماسه جلوی هرگونه برداشت غیر مجاز را می‌گیرد، افزود: ما به عنوان نسخه کوتاه مدت باید تلاش کنیم تا این منطقه را در اختیار بهره‌برداران قرار دهیم تا مصالح مورد نیاز استان را تامین کنند.

وی موضوع سوم را نیز بحث احراز مالکیت و صدور اسناد اراضی اعلام کرد و گفت: در این زمینه به نظر می‌رسد باید برخی قوانین و مقررات با راهکارهای اصولی تعدیل و تلطیف شود تا زمینه‌ای برای برداشت غیر اصولی بهره‌برداران به وجود نیاید.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل برداشت معدن از کوه‌های دارای ذخایر معدنی پوکه و شن و ماسه را ضروری اعلام کرد و افزود: برداشت‌کنندگان باید در بهره‌برداری معادن کوهی در این استان بیش از گذشته فعالیت کنند.

تخریب رودخانه‌ با برداشت‌های اضافی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور آب استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: برخی از برداشت‌کنندگان در محدوده کلخوران هیر حتی با برداشت‌‌های اضافی زمینه تخریب رودخانه فصلی جاری در آن منطقه را زمینه‌ساز شدند و تا عمق پنج متر و بیشتر از عمق پنج متر برداشت داشتند و نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

علی حسین‌پور بیان داشت: ما در صدور مجوز برای 300 هکتار اراضی تعیین شده برای برداشت شن و ماسه با مشکلی مواجه نیستیم به شرط آنکه حریم رودخانه و موازین زیست محیطی رعایت شده و تخریبی در این زمینه صورت نگیرد.

انتهای پیام/62002/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول