اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل محیط زیست گیلان خبر داد

بازداشت متخلفان برداشت غیرمجاز شن و ماسه در آستانه‌اشرفیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از برخورد جدی و بازداشت متخلفان برداشت غیرمجاز شن و ماسه به عمق شش متر از بستر رودخانه در آستانه‌اشرفیه خبر داد.

بازداشت متخلفان برداشت غیرمجاز شن و ماسه در آستانه‌اشرفیه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر عبدوس در جلسه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان اظهار کرد: به دنبال برداشت غیر مجاز شن و ماسه از سطح رودخانه با حمایت جدی دستگاه قضایی در آستانه‌اشرفیه متخلفان بازداشت شدند.

وی افزود: حمایت دستگاه قضایی موجب بازداشت راننده بیل مکانیکی، راننده کامیون و توقیف و پلمب ماشین‌آلات شرکت متخلف شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به گزارش مردمی درباره برداشت غیرمجاز شن و ماسه از زمین‌های زراعی توسط یکی از شرکت‌های دانه‌بندی حوزه آستانه‌اشرفیه، بیان کرد: برای پی بردن به ماجرا ماموران اجرایی پاسگاه محیط‌بانی «دوستلات» در محل مورد نظر حاضر شدند و مشاهده کردند که شرکت مذکور شبانه و بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به برداشت وسیع شن و ماسه به عمق بیش از شش متر کرده است.

وی، با بیان اینکه موضوع پس از هماهنگی با پاسگاه انتظامی «کیسم» آستانه‌اشرفیه و کسب اجازه از مقام قضایی شهرستان در دستور کار قرار گرفت، ابراز کرد: در اقدامی سریع رانندگان کامیون و بیل مکانیکی مشغول عملیات برداشت در محل مذکور بازداشت و تحویل مقام‌های قضایی شدند.

عبدوس اضافه کرد: راننده کامیون و بیل مکانیکی برای شخص دیگری که به شغل فروش شن و ماسه مشغول است کار می‌کنند اما دستور بازداشت این دو نفر توسط مقام قضایی به دلیل تکرار ارتکاب این جرم توسط نامبردگان صادر شده است.

وی افزود: پس از طی مراحل رسیدگی قضایی به این پرونده احکام مجازات  مباشرت و یا معاونت در ارتکاب جرم برای افراد مذکور و کارفرمای آنها صادر می‌شود.

این مسئول با قدردانی از بازپرس شعبه اول دادسرای آستانه‌اشرفیه، خاطرنشان کرد: ایشان با برخورد قاطع قانونی در این پرونده و حمایت قضایی موجب دلگرمی ماموران پرتلاش محیط زیست گیلان و عدم تسری اینگونه تخلفات و تجری متخلفان در منطقه شدند.

وی با غیرقانونی خواندن برداشت هر گونه شن و ماسه یادآور شد: برداشت غیر مجاز و غیر اصولی شن و ماسه از زمین‌های زراعی می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری بر اکوسیستم منطقه وارد کند.

عبدوس، تخریب خاک زراعی، تقلیل کیفیت خاک، صدمه به سفره‌های زیرزمینی و شوری خاک را از جمله آسیب‌های ناشی از برداشت شن و ماسه عنوان کرد.

انتهای پیام/84001/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول