اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خواستار شد

رفع موانع دست و پاگیر در برداشت معادن

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط موانع دست و پاگیر که برای برداشت‌کنندگان معادن مشکلات و دغدغه‌هایی را به وجود آورده باید به سرعت برطرف شود.

رفع موانع دست و پاگیر در برداشت معادن

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه کمیته شن و ماسه و بررسی مشکلات بخش خصوصی اظهار داشت: ما باید در حد توان تلاش کنیم تا مشکلات و موانع برداشت شن و ماسه بر فعالان این حوزه برطرف شود در حالی که همه ما تابع قانون هستیم و تا جایی که اختیارات به ما اجازه می‌دهد باید مشکلات فعالان این بخش به سرعت برطرف شود.

وی به برداشت‌های غیراصولی و غیرمجاز که گاه وضعیت وحشتناک زیست محیطی را سبب شده است اشاره کرد و افزود: در برداشت شن و ماسه و دیگر معادن نباید زیبایی‌های زیست محیطی و اصول و قواعد آن زیر پا گذاشته شود و یا نسبت به آن بی‌توجهی‌ها روا داشته شود.

نیکزاد خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی باید مشکل اراضی قولنامه‌ای و برخی راهکارهای تدبیر شده در این حوزه را مدنظر داشته و در صورت بروز مشکل از وقوع آن جلوگیری کند.

وی ادامه داد: برداشت معادن در اراضی که صاحبان آن دارای اسناد رسمی نبوده و یا صاحب نسق هستند باید با مراجعه به دفترخانه‌های معتبر تعهد بدهند تا در صورت مدعی بودن افراد دیگر برای اراضی یاد شده پاسخگوی آنها باشند.

این مسئول بیان داشت: ما باید در حد وسع و توان از بخش خصوصی در این حوزه حمایت کنیم اما در نقطه مقابل نیز فعالان این بخش باید تلاش کنند تا برداشت‌ها به شکل قانونی و با مجوز رسمی صورت بگیرد.

نیکزاد گفت: دستگاه‌هایی همچون صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و امور آب و همچنین مجموعه استانداری هیچ مخالفتی در برداشت مجاز و قانونی شن و ماسه برای کارگاه‌های موجود ندارند و در سال‌های اخیر نیز سعی شده از صدور مجوزهای جدید در این حوزه جلوگیری شود.

استاندار اردبیل افزود: در افق 20 ساله 300 هکتار زمین درجه سه به پایین شناسایی شده تا در اختیار برداشت‌کنندگان شن و ماسه قرار گیرد تا بتوانند با دغدغه‌ای کمتر شن و ماسه مورد نیاز خود را برداشت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول بیان داشت: امور آب تنها در صیانت از رودخانه‌ها و رعایت حریم آن و جهاد کشاورزی نیز در برداشت نکردن شن و ماسه از اراضی یک و دو حساس هستند که راهکارهای مناسبی نیز در این جلسه برای رفع مشکلات و موانع اعلام شد تا مجوز و تسهیلات لازم به بهره‌برداران در قالب انجمن‌های فعال در این حوزه پرداخت شود.

انتهای پیام/62001/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول