اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد

صدور مجوز کتاب در کرمان هر 15 روز یک‌بار

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: هیئت نظارت بر چاپ استان کرمان هر 15 روز یک بار جلساتی برگزار می‌کند و کتاب‌های رسیده مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس قانون برای آنها مجوز چاپ صادر می‌شود.

صدور مجوز کتاب در کرمان هر 15 روز یک‌بار

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی در دیدار جمعی از ناشران استان کرمان در قالب شرکت تعاونی ناشران بهین ‌نشر کویر اظهار داشت: از تعاونی ناشران حمایت می‌کنیم، زیرا این امر از وظایف ما است.

وی ادامه داد: وظیفه ما حمایت، هدایت و نظارت است و این امور در زمینه سیاست‌های اصل 44 انجام می‌شود که تصدی‌گری امور را به نحو ویژه محول می‌کند.

سعیدی بیان کرد: توانمندی‌های حوزه نشر در استان کرمان به گونه‌ای رشد پیدا کند که در شهرستان‌های کرمان طی سال نمایشگاه کتاب ایجاد کنند در چنین شرایطی قطعا ما هم بر اساس امکانات موجود پشتیبانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: استان کرمان جزو پنج استانی است که مجوز نشر صادر می‌کند، هیئت نظارت بر چاپ استان کرمان هر 15 روز یک بار جلساتی برگزار می‌کند و در این جلسات کتب رسیده مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس قانون برای آنها مجوز چاپ صادر می‌شود.

سعیدی افزود: استان کرمان در بخش ناشران نیز اقدامات و فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است، اما باید با همدلی و همراهی بیشتر برای ساماندهی امور و رفع مشکلات با حضور تمام فعالان این حوزه تلاش شود.

* اتحادیه‌های قرآنی ادغام شوند

همچنین احمد سعیدی در هفتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان کرمان با اشاره به جایگاه سوم استان کرمان در حوزه فعالیت‌های قرآنی کشور گفت: تشکیل معاونت قرآنی وزارت ارشاد زمینه‌ساز پیشرفت‌های بیشتر در این زمینه است.

وی ادغام اتحادیه‌های قرآنی و ایجاد وحدت رویه و تصمیم‌گیری در این حوزه را برای فعالان این حوزه امری مثبت ارزیابی کرد.

ایجاد صندق حمایت از فعالان قرآنی و صندوق حمایت از مؤسسات قرآنی و همچنین رایگان شدن هزینه آب و برق و گاز و حق انشعاب آن برای کلیه مؤسسات و مراکز قرآنی از دیگر خبرهای نویدبخش این جلسه بود.

انتهای پیام/2446/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول