اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز فصل برداشت نرگس‌های معطر بهبهان

10 هزار شاخه گل نرگس بهبهان به حرم امام رضا (ع) اهدا شد

خبرگزاری فارس: با آغاز شکوفایی گل‌های نرگس نرگس‌زار‌های بهبهان، 10 هزار شاخه از این گل خوشبو و معطر به حرم امام رضا(ع) اهدا شد.

10 هزار شاخه گل نرگس بهبهان به حرم امام رضا (ع) اهدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، رئیس هیئت امنای امامزاده حیدر(ع) بهبهان در مراسم اهدای 10 هزار شاخه گل نرگس به گلخانه حرم امام رضا(ع) که در این امامزاده برگزار شد، اظهار کرد: این گل‌‌ها بر اساس سنتی دیرینه و به پاس دعای امام رضا(ع) در حق شهرستان بهبهان، همه ساله همزمان با فصل برداشت به منظور نگهداری در گلخانه حرم امام رضا(ع) به حرم رضوی اهدا می‌شود.

غلامرضا خادمی با بیان اینکه امروز 10 هزار شاخه گل نرگس معطر بهبهان به حرم ضامن آهو ارسال می‌شود، تصریح کرد: ارزش ریالی این گلها 20 میلیون ریال بوده و در کارتن‌های 100 تایی به حرم مطهر ائمه(ع) فرستاده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این گل‌ها پس از رسیدن به حرم رضوی، میان خدام، کفش‌داری و زائران توزیع می‌شود.

رئیس هیئت امنای امامزاده حیدر(ع) بهبهان بیان کرد: 42 سال پیش گل‌های نرگس بهبهان احیا شده‌اند و هم‌اکنون این گل‌ها به سراسر ایران ارسال می‌شوند.

وی تاکید کرد: همزمان با اهدای گل‌ نرگس به حرم امام رضا (ع)، این گل‌ها به حرم مطهر امام علی(ع)، امام موسی کاظم(ع)، امام حسن عسگری(ع) و امام حسین(ع) نیز ارسال می‌شوند.

خادمی در پایان در خصوص گل نرگس گفت: این گل دارای 10 خواص دارویی از جمله مفید بودن برای درمان افسردگی و آلزایمر بوده و بوییدن یا ضماد کردن گل نرگس در درمان بیماری‌هایی نظیر جوش صورت، کورک، آبسه‌ها و شب‌کوری موثر است و خوردن شش گرم از این گل با عسل، انواع کرم معده را از بین می‌برد.

انتهای پیام/72003/ق20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول