اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش شهرداران استان تهران مطرح شد

کاهش پیچ و خم اداری توسط شهرداران

خبرگزاری فارس: همایش شهرداران استان تهران با حضور مسئولان اجرایی استان تهران در فرمانداری ورامین برگزار شد.

کاهش پیچ و خم اداری توسط شهرداران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش همایش شهرداران استان تهران با حضور شهرداران این استان در فرمانداری شهرستان ورامین برگزار شد.

شهرداران پیچ و خم‌های اداری شهرداری‌ها را کاهش دهند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در این همایش با اشاره به نقش ورامین در حماسه 9 و 10 دی گفت: سال 88 سال غرور آفرین مردم ورامین بود، در اوج فتنه و در شرایطی که بسیاری از خواص لغزیدند مردم ورامین حتی لحظه‌ای در پشتیبانی از ولایت فقیه تردید نکردند، اوج این حماسه را نیز در 9 و 10 دی با حرکت و اجتماع کفن پوشان ورامین مقابل بیت رهبری رقم خورد.

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی از شهرداران خواست اهتمام بیشتری به فعالیت‌های تبلیغی داده شود و عنوان کرد: شهرداری ورامین در عرصه‌های تبلیغات ملی و دینی همواره پیشتاز بوده است و باید از این نهاد تقدیر کرد، از دیگر شهرداران نیز درخواست دارم در شهرهای استان به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های خود در اجرای فعالیت‌های تبلیغی کمک کنند.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه با اشاره به بیانات امام راحل در مورد پابرهنگان و مستضعفان گفت: انقلاب اسلامی قیام پابرهنگان علیه طاغوت زمان است، این انقلاب متعلق به مستضعفان می‌باشد و بنابراین در تمام ارکان نظام و نهادهای اداری و سازمانی به‌ویژه اداراتی مانند شهرداری‌ها که با مردم به‌طور مستقیم سر و کار دارند باید طعم خدمت رسانی به صاحبان اصلی انقلاب اسلامی چشانده شود، یکی از این خدمات کاهش پیچ و خم‌های اداری در شهرداری‌ها است.

وی در پایان با انتقاد از وجود برخی مظاهر غربی در معماری شهرهای اسلامی از شهرداران و نهادهای عمرانی خواست با ترویج مظاهر غربی و معماری‌های بیگانه در شهرهای کشور مقابله کنند.

500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی در روستاهای ورامین

فرماندار شهرستان ورامین نیز افزود: خدمات دولت‌های نهم و دهم در بخش‌های شهری و روستایی این شهرستان باعث شده تا مردم طعم خوش خدمت را بچشند.

محسن منصوری تصریح کرد: یکی از این خدمات،احداث بیش از 20 هزار واحد مسکن مهر است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه بیان داشت: در ابتدای سال 84 سرانه فضای ورزشی این شهرستان تنها پنج و نیم سانتی‌متر مترمربع بود که با اجرای مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به 18 سانتی‌متر افزایش یافته است.

منصوری گفت: اجرای طرح های مربوط به آب نظیر تصفیه خانه جنوب تهران باعث تحول چشمگیری در حوزه کشاورزی شهرستان ورامین شده به طوری که هم اکنون پنج مترمکعب آب از تصفیه خانه جنوب تهران به سمت دشت ورامین سرازیر می‌شود که این میزان که تا هشت متر مکعب افزایش خواهد یافت.

فرماندار شهرستان ورامین همچنین از بهره‌برداری از سد ماملو به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم دولت یاد کرد و افزود: بهره‌برداری از این سد که ظرفیت ذخیره سازی 250 میلیون متر مکعب آب را دارد می‌تواند ضمن برطرف کردن نیاز آب شرب مورد نیاز تهران، ورامین و قرچک، بخش عمده‌ای از نیاز آبی کشاورزی دشت ورامین را برطرف کند.

وی ادامه داد: تبدیل جاده تهران ـ ورامین که درگذشته حوادث زیادی در آن رخ می‌داد به جاده‌ای امن و استاندارد یکی دیگر از خدمات دولت به این شهرستان است.

فرماندار ورامین اظهار داشت: خدمات دولت‌های نهم و دهم باعث شده تا تمام روستاهای شهرستان ورامین از نعمت گاز شهری برخوردار شوند و ورامین را به یکی از شهرستان‌های سبز کشور تبدیل کند.

منصوری افزود: در سه سال گذشته بیش از 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در روستاهای ورامین هزینه شده است.

فرماندار شهرستان ورامین با اشاره به اجرای طرح‌های حوزه شهرداری‌های شهرستان ورامین گفت: طی یک سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد ریال در این حوزه هزینه شده است.

انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها است

رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین نیز گفت: انقلاب ما نه انقلاب اقتصادی بوده و نه سیاسی، انقلاب ما انقلاب فرهنگی و ارزشی بوده است و به همین دلیل تمام مدیران و روسای ادارات مدیون خون شهدا بوده و موظف به ادامه راه شهیدان انقلاب اسلامی هستند.

طرح تفصیلی شهرها سریع‌تر ارائه شود

رضا کارخانه، شهردار ورامین سخنران بعدی بود که ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های شهرداری ورامین از استانداری خواست طرح تفصیلی شهرها را هرچه سریع‌تر به شهرداری‌ها ارائه دهد.

پیشرفت‌های عمرانی ورامین

محمدرضا محمودی، معاون عمرانی استاندار تهران نیز با بیان اینکه مردم ورامین در 15 خرداد 42 ولایت‌مداری خود را به نمایش گذاشتند، افزود: برنامه‌های استانداری همواره پیشرفت‌های عمرانی ورامین را لحاظ کرده است. 

انتهای پیام/2462/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول