اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد

تجهیز کلاس‌های ششم ابتدایی کردستان به امکانات هوشمند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از تجهیز کلاس‌های ششم ابتدایی استان به امکانات هوشمند خبر داد.

تجهیز کلاس‌های ششم ابتدایی کردستان به امکانات هوشمند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج صدیقه عبداللهی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته کیفیت بخشی برنامه‌های تحولی در اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: این اقدام در راستای اولویت‌های کاری آموزش و پرورش و بر اساس طرح تحول بنیادین در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.

وی اجرایی کردن راهکار اصلاح و به روزآوری روش‌های تعلیم و تربیت با تاکید بر روش‌های فعال‌، گروهی‌، خلاق با توجه به نقش الگویی معلمان را از دیگر برنامه‌های سند تحول بنیادین بر‌شمرد و اظهار کرد: در این راستا برنامه هوشمندسازی مدارس در اولویت بوده و کلاس‌های پایه ششم ابتدایی نیز به امکانات هوشمند تجهیز شده است.

وی اجرای پیش دبستان در مناطق روستایی و آماده کردن دانش‌آموزان مناطق دو زبانه برای پایه اول ابتدایی را از دیگر اولویت‌های کاری این معاونت عنوان کرد و گفت: پیش دبستان به بخش غیردولتی واگذار و این معاونت بر نحوه اجرای آن نظارت می‌کند. 

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل اجرای نظام 3-3 و تعمیم نظام دوری در سطح استان را دو اولویت کاری معاونت آموزش ابتدایی در سال تحصیلی آینده عنوان کرد و با بیان اینکه در سال‌تحصیلی جاری تعداد 32 مدرسه شامل 54 کلاس درس به صورت نظام دوری در استان اداره می‌شود از اعضای کمیته خواست در راستای اجرایی کردن این برنامه کار کارشناسی نمایند.

عبدالهی یادآور شد:  هدف از تشکیل کمیته را کیفیت بخشی آموزش در دوره ابتدایی با استناد به بند 5 سند تحول بنیادین و راهکارهای مختلف عنوان کرد و از اعضای کمیته خواست نظرات و پیشنهادات خود در خصوص عملیاتی کردن راهکارهای مذکور را ارائه کنند.

در این نشست پیرامون تعمیم دوره پیش‌دبستان به‌ویژه در مناطق محروم و نیازمند در حد امکان با مشارکت بخش غیردولتی با تاکید بر آموزش‌های قرآنی و تربیت بدنی و اجتماعی، برنامه‌ریزی و تمهید مقدمات برای پوشش کامل دوره آموزش عمومی و برخوردار از کیفیت مناسب و توانمندسازی دانش‌آموزان ساکن در مناطق محروم، روستاها، حاشیه شهرها و همچنین مناطق دو زبانه با نیاز های ویژه با تاکید بر ایجاد فرصت‌های آموزشی متنوع و با کیفیت بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است؛ در این نشست پیرامون تدوین محتوای آموزشی پیش‌دبستان و آماده‌سازی آن برای سال‌تحصیلی آینده در اجرای سند تحول بنیادین نیز بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/79007/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول