اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران خبر داد

برگزاری جشنواره پیامک ادبی قرآنی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: نخستین جشنواره پیامک ادبی قرآنی از سری برنامه‌های دومین جشنواره بین‌المللی قرآنی آیات همزمان با سراسر کشور در مازندران برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره پیامک ادبی قرآنی در مازندران

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: با توجه به اینکه الهام از زیبایی‌های معنوی و ظاهری "کلام وحی" کمک شایانی به بسترسازی فرهنگ جامعه اسلامی می‌کند، برپایی جشنواره پیامک قرآنی در سطح ملی و کمک به تولید و انتشار جملات ادبی با موضوعات قرآنی مورد توجه قرار گرفت.

ابراهیمی درباره اهداف نخستین جشنواره پیامک ادبی گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در میان اقشار تاثیرگذار جامعه و نسل جوان، گسترش درک معارف جذاب و معنوی قرآن و مشارکت حداکثری مردم در برنامه‌های قرآنی، تلفیق توانمندی‌های سنتی و مدرن فعالان قرآنی، استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی برای خلق متن‌های کوتاه و کوتاه‌نویسی ادبی و شناسایی و ارج نهادن به تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر ادبی در حوزه قرآن کریم و اهل بیت(ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار از عمده‌ترین اهداف جشنواره است.

به گفته ابراهیمی محورهای جشنواره شامل انسان خوب و انسان بد از منظر قرآن، جلوه‌های عبودیت انسان (یاد قیامت و رستاخیز، شکرگزاری، امید، تلاش، توکل، ایثار و شهادت)، آیات مرتبط با فضایل اخلاقی( مهرورزی، صبر و بردباری، قدرشناسی، خضوع و فروتنی، احترام به والدین)، آیات مرتبط با رذایل اخلاقی (غرور، ناسپاسی، غیبت، تهمت، ریا، استهزاء)، جلوه‌های اجتماعی (مدینه فاضله، امر به معروف و نهی از منکر،عفاف و حجاب، اسراف، احتکار، ریا، کم‌فروشی، نفاق و تفرقه، وحدت و همبستگی، تقوا، آداب معاشرت)، قرآن و تعامل با ادیان مختلف(ادیان و مذاهب الهی، ادیان غیرالهی و شرک‌آلود)، سیمای انسان‌ها در قیامت (سیمای بدکاران، سیمای نیکوکاران، سیمای مؤمنین، سیمای بی‌حجابان، سیمای منافقان، سیمای عالمان بی‌عمل، سیمای غیبت‌کنندگان) و سیمای اهل بیت در قرآن قصص قرآن کریم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره شیوه شرکت در جشنواره نیز گفت: علاقمندان می‌توانند پیامک‌ای خود را با توجه به شرایط ذکر شده تا پایان ساعت 24 مورخ 10 بهمن ماه به شماره تلفن 100010005 ارسال کنند.

وی افزود: آئین پایانی جشنواره در دهه مبارک فجر با حضور مسئولان، نمایندگان دبیرخانه و برگزیدگان جشنواره در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86018/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول