اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان خبر داد

اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی در تویسرکان

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان از اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی در شهرستان با اولویت افراد متقاضی روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت خبر داد.

اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسن رضانیا صبح امروز در نشست هماهنگی اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی در دفتر فرمانداری شهرستان، اظهار کرد: طرح ساماندهی سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر در راستای تحقق شعار سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» با مسئولیت کمیته امداد امام خمینی در شهرستان تویسرکان انجام می‌شود.

وی اذعان کرد: گروه‌های هدف بر اساس بخشنامه مشترک حوزه‌های حمایت و سلامت خانواده و اشتغال و خودکفایی متقاضیان بیکار ساکن در مناطق روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر اعم از مددجویان مورد حمایت و فرزندان آنها و سایر بیکاران دارای توانایی اجرای طرح‌های اشتغال هستند.

فرماندار شهرستان تویسرکان اولویت ایجاد اشتغال در این طرح را فارغ‌التحصیلان روستایی با محوریت نیروی کار بومی عنوان کرد و افزود: شناسایی ظرفیت‌های نیروی انسانی کار در روستاها در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان مستعد جویای کار در سطح شهرستان انجام گیرد.

وی بر برگزاری نشست‌های توجیهی با دهیاران، بخشداران و شوراهای اسلامی برای استفاده بهینه و درست از فرصت ایجاد شده تأکید کرد و تصریح کرد: همه دستگاه‌های عامل مربوطه با نهاد کمیته امداد با هم‌اندیشی و همفکری همه‌جانبه در یک برنامه منسجم کارشناسی و هدف‌گذاری شده اقدام کنند.

رضانیا نظارت کامل بر همه مراحل اجرای درست طرح را خواستار شد و خاطرنشان کرد: تأثیر‌گذاری کارکرد توسعه اشتغال روستایی بر اقتصاد‌سازی نیازمند هدایت راهبردی و دقیق در مسیر هدف تدوینی در عرصه مربوطه است.

وی با اشاره اینکه طرح توسعه اشتغال روستایی برنامه‌ای هدفمند در ارتقا و شکوفا‌‌سازی نشاط زندگی فردی و اجتماعی و معیشتی جامعه روستایی است، گفت: بررسی و شناخت بسترهای بکر و مستعد در زمینه‌های منابع طبیعی منطقه اعم از زمین، آب، مراتع و... برای گروه‌های هدف در محل سکونت به ویژه در روستاها از محورهای مهم و کارکرد کاربردی این مهم در راستای بهره‌گیری درست از همه پتانسیل‌ها است باید کارشناسانه و با دقت انجام گیرد.

فرماندار شهرستان تویسرکان ابراز کرد: افزایش درآمد سرانه، جلوگیری از کاهش هرم جمعیتی روستا، رشد و توسعه همه‌جانبه انسانی و محیطی و زمینه‌سازی برای ماندگاری افراد در روستا از رهاوردهای طرح توسعه اشتغال روستایی است.

وی استفاده از نیروی انسانی فارغ‌التحصیل در رشته‌های متفاوت را تأثیرگذار در توانمند‌سازی روستاها دانست و تصریح کرد:  مهیا کردن زمینه فعالیت‌های مفید و در‌آمد‌زا ضمن خودکفاسازی افراد، سلامت اجتماع و رشد هنجارهای ارزشی و معنوی را تضمین می‌کند.

رضانیا در پایان با اشاره به اینکه پایدار‌سازی مشاغل مد نظر باشد، افزود: به منظور استفاده از مزایای خوشه‌های تولیدی، واحدهای اجرایی موظفند نسبت به اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی با قابلیت خوشه‌پذیری، اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/89010/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول