اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل داگستری استان بوشهر:

تمام ادارات در تأمین امنیت وظیفه دارند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: تمام سازمان‌ها، ادارات و نهادها برای تامین امنیت در جامعه وظیفه دارند.

تمام ادارات در تأمین امنیت وظیفه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حیدر بحرانی صبح امروز در نشست شورای اداری دشتی با بیان اینکه دادستان خط مقدم ورودی پرونده‌هاست، تصریح کرد: تمام مسئله‌ای که پیش می‌آید در وهله اول خود دادستان هدف قرار می‌گیرد و بعد وارد شور یا سیستم دادگاه می‌شود.

بحرانی به بحث امنیت و عدالت در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: وقتی بحث از امنیت و عدالت می‌شود شاید ذهن‌ها بر این است که صرفا دستگاه قضا، مرجع انتظامی، اداره اطلاعات یا فرمانداری موظف و مکلف هستند که در اجرای امنیت و عدالت نقش داشته باشند در صورتی که اینطور نیست و بخشی از آن برعهده این سازمان‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: هر اداره و سازمان موظف است در راستای رسالت نسبت به خودش گام بردارد و آمادگی داشته باشد.

بحرانی یادآور شد: در مسیر دو بانده بعد از بوشهر به شهرستان دشتی بارها شاهد تصادفات جاده‌ای که منجر به کشته شدن مردم می‌شود هستیم که این خود سلب امنیت برای مردم است.

وی ادامه داد: امنیت تنها این نیست که در جهت تهدید نسبت به دشمنان گام برداریم و این‌ها خود یک ناامنی است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: وقتی می‌خواهید در بعد اقتصادی سرمایه‌گذاری کنید نیاز است ما امنیت اقتصادی داشته باشیم و اگر امنیت اقتصادی نباشد سرمایه‌گذار حاضر نیست، سرمایه‌گذاری کند.

وی اضافه کرد: وقتی در بعد اجتماعی ناامنی وجود داشته باشد کسی حاضر به زندگی در آن اجتماع نخواهد بود و در بعد فرهنگی و سیاسی نیز نیاز به امنیت داریم.

بحرانی عدالت را یک مقوله مهم در جامعه عنوان کرد و افزود: در کنار امنیت نیاز است به عدالت هم فکر کنیم اگر توانستیم عدالت را به نحو صحیح پیاده کنیم آن وقت می‌توانیم به اهدافی که در بعد امنیت تعریف شده دست یابیم و به تحقق اهداف عمومی مردم برسیم.

وی اضافه کرد: تمام دستگاه‌ها باید به نحو برابری و یکسان نگری به مردم خدمت‌رسانی کنند.

بحرانی گفت: اگر عدالت نباشد امنیت هم قطعا محقق نخواهد شد و عدالت پدیده بسیار مهمی در جامعه است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر یادآور شد: هر اداره، سازمان و حتی موسسات خصوصی که غیرمستقیم توسط دولت اداره می‌شوند، موظفند که عدالت را اجرا کنند.

وی تکریم مردم و جلب رضایت ارباب و رجوع را مورد تاکید قرارداد و افزود: مسئولان و کارکنان ادارات و نهادها به طور صحیح پاسخگوی مردم باشند و باید آن‌چیزی که برای خودمان می‌خواهیم برای مردم هم بخواهیم.

انتهای پیام/66001/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول