اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهر ورنامخواست:

شهر توسعه یافته بدون مشارکت شهروندان امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: شهردار شهر ورنامخواست گفت: شهر توسعه یافته بدون برنامه‌ریزی و مشارکت شهروندان امکان‌پذیر نیست و این یک امر جدی در برنامه‌ریزی شهری است.

شهر توسعه یافته بدون مشارکت شهروندان امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از لنجان، اردشیر محمدی شب گذشته در جلسه هم اندیشی این شهر اظهار کرد: جلسه هم اندیشی برنامه‌ریزی استراتژیک و سند برنامه پنج ‌ساله راهبردی شهرداری ورنامخواست یک برنامه جدی در عرصه برنامه ریزی شهری است.

شهردار شهر ورنامخواست، با اشاره به تدوین سند برنامه پنج ساله راهبردی در شهرداری ورنامخواست افزود: تأمین نیازهای شهروندان، چاره جویی برای توسعه آینده شهر و اتخاذ تصمیماتی که بتواند مشکلات را به حداقل برساند نیازمند برنامه ریزی جامع، مدون و مستمر است.

این مسئول ادامه داد: چشم‌انداز شهری راهی برای رسیدن به توسعه پایدار و پیش‌بینی شرایط آینده و ایجاد آمادگی در مدیریت شهر برای رویارویی با چالش ها، بهره‌گیری از فرصت‌ها و مقابله با تهدیدهای احتمالی است.

وی گفت: بدون شک، دستیابی به شهری آرامش دهنده و شاداب با فضاهای زیبای شهری، توسعه یافته به عنوان کانون گردشگری منطقه، برخوردار از اقتصادی پویا و پایدار و شهروندانی توسعه پذیر و مشارکت جو نیازمند ترسیم نقشه راهی است.

محمدی تأکید کرد: در این راه باید نحوه مسیر، منابع و امکانات لازم، تقسیم کار و الزامات طی این مسیر به طور شفاف و دقیق مشخص شده باشد که شهرداری ورنامخواست به منظور دستیابی به این اهداف مسیر حرکت خود را ضمن تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت و تلاش برای اجرایی شدن این برنامه‌ها ، ضمن دستیابی به جایگاه برتر آغاز کرده است و فرآیند تهیه برنامه را ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و بالا رفتن سطح رضایتمندی آنان قرار داده است.

این مسئول متذکر شد: همان‌طور که برنامه ریزی شهری راهی برای رسیدن به توسعه پایدار است لیکن بدون مشارکت و همکاری مردم این امر غیر قابل ممکن است.

شهردار شهر ورنامخواست با بیان اینکه مردم نقش اصلی و اساسی در جامعه ایفا می‌کنند، اذعان داشت: شهروندان باید در زمینه‌های مختلف مدیریت شهری به خصوص تدوین سند چشم انداز شهرداری مشارکت داشته باشند چرا که عامل انسانی در این سند بسیار مهم است.

انتهای پیام/63013/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول