اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از همایش شوراها و دهیاران نوشهر گزارش می‌دهد

پول جبران خسارت‌های سیل نوشهر هنوز نرسیده است

خبرگزاری فارس: از 20 روستای آسیب‌دیده سیل اخیر نوشهر 10 روستا به طور جدی آسیب دیدند که با وجود پیگیری‌های لازم، هنوز اختصاص اعتبارات محقق نشده است.

پول جبران خسارت‌های سیل نوشهر هنوز نرسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، همایش شوراها و دهیاران دهستان خیرودکنار و بلده کجور شامگاه شنبه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه نوشهر، فرماندار، بخشدار، شهردار، مسئولان ادارات، شوراها و دهیاران دهستان خیرودکنار و بلده کجور برگزار شد.

در ابتدای مراسم تعدادی از شوراها به نمایندگی از دیگر شوراها و دهیاران به بیان مشکلات و معضلات روستاهای مربوطه پرداختند و خواستار ارائه راهکارهای منطقی در این مورد شدند.

روستاها رنگ شهری به خود گرفته است

نماینده شوراهای دهستان بلده کجور تعداد روستاهای بلده کجور را 18 روستا با بیش از 5 هزار خانوار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 151 نفر در دهستان خیرودکنار و 75 نفر در دهستان بلده کجور به عنوان اعضای شورای اسلامی و دهیار در حال خدمت‌رسانی به مردم این مناطق هستند.

منصور عسگری با بیان اینکه توسعه و تغییر روستاها مرهون تلاش مسئولان شهرستان است، افزود: امروزه روستاها رنگ شهری به خود گرفته است و تراکم جمعیت در روستاهای بخش مرکزی نوشهر بسیار چشمگیر است و این موضوع به آن معنا است که مسئولان توانستند جاذبه‌هایی فراهم کنند تا خدمات بیشتری تولید شود.

وی با برشمردن مهم‌ترین دغدغه‌های فعلی بخش مرکزی نوشهر خاطر نشان کرد: معلق ماندن بهره‌برداری از محور نوشهر – رویان، تداخل حریم شهری در روستاها، وجود قطعات 10 هکتاری ضلع جنوبی روستاها، صدور اسناد مالکیت و وقف خاص و همچنین واگذاری زمین‌های منابع طبیعی به دامداران از جمله مشکلاتی است که رفع آن با تعامل مسئولان شهرستانی و استانی محقق می‌شود.

حرکت در مسیر قانون

بخشدار بخش مرکزی شهرستان نوشهر نیز با تاکید بر حرکت در حریم قانون عنوان داشت: وظیفه روستاییان و شوراها و دهیاران این است که در مسیر قانون حرکت کنند و قوانین مربوط به حریم‌ها و طرح هادی به درستی رعایت شود.

بهمن خواجوند کوهپر با اشاره به سیل اخیر نوشهر و نقش فعال دهیاران در این حادثه گفت: در سیل اخیر هر دهیار به عنوان یک شهردار عمل کرد و به عنوان بازوی مسئولان بودند.

وی در پایان به همکاری و تعامل شوراها و دهیاران با بخشداری برای اجرای درست قوانین و رفع مشکلات روستاییان تاکید کرد.

حمایت از شوراها و دهیاران بر اساس قانون

امام جمعه شهرستان نوشهر در بخش دیگری از این همایش شوراها را زیر مجموعه فرمانداری و بخشداری برشمرد و گفت: این افراد باید بر اساس قانون حمایت و هدایت شوند و با بصیرت و بینش کافی سعی کنند تا عمران و آبادانی معنوی را در فکر و ذهن مردم روستا بارور کنند.

حجت‌الاسلام محمود مشایخ خطاب به شوراها و دهیاران بیان داشت: خدمت به خلق، احقاق حقوق دیگران، تبعیت از قانون و مقررات، داشتن استقلال در تمامی زمینه‌ها، باز کردن گره از کار مردم و پیگیری امورات مردم باید در سرلوحه کار این افراد قرار گیرد.

شوراها بازوان توانمند دولت در راستای خدمت‌رسانی به مردم هستند

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی دوری جستن از سیاسی کاری را در رأس امور شوراها و دهیاران عنوان کرد و افزود: شوراها بازوان توانمند دولت در راستای خدمت‌رسانی به مردم هستند و می‌توانند با معیار قانون و خداشناسی بسیاری از معضلات و مشکلات را مرتفع کنند.

قاسم احمدی‌لاشکی طرح جامع سیلاب به ویژه در سطح روستاها را مهم و ضروری خواند و عنوان داشت: با اجرای این طرح دغدغه بروز سیل کم خواهد شد.

آموزش شوراها کشف و شناخت منابع درآمدی برای روستاها

فرماندار نوشهر شوراها و دهیاران را به تشریک مساعی و معرفت دینی ترغیب کرد و بیان داشت: هر کسی که مسئولیت کاری را به عهده می‌گیرد باید مراقب نفس خود بوده و این امور محوله را به عنوان امانتی بداند که پس از پایان خدمتش توانسته باشد شرط امانتداری را به درستی ادا کند.

محمدعلی قمی خطاب به شوراها و دهیاران متذکر شد: غصب نکردن زمین‌های منابع طبیعی، توجه و حساسیت در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز و برداشت‌های بی‌رویه شن و ماسه، توجه به مسایل فرهنگی، تقویت نیروی مقاومت بسیج روستاها، آموزش شوراها و کشف و شناخت منابع درآمدی برای روستاها از جمله اموراتی است که شوراها و دهیاران باید به آنها توجه ویژه مبذول دارند.

اعتبارات سیل اخیر محقق نشد

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی نوشهر نیز نبود فاز شب در محدوده 17 کیلومتر از مسیر نوشهر- رویان را از مشکلات عمده بخش مرکزی دانست و بیان داشت: 27 روستای بخش مرکزی نوشهر در زمینه تعیین حدود مرز روستایی با شهرداری نوشهر مشکل دارند.

معصوم پرویی تصریح کرد: مشخص نبودن اعتبارات مخصوص مشکل روگذر و زیرگذر مربوط به روستاهای کوشکسرا، نیرنگ و موسی‌آباد و همچنین عدم بازنگری طرح هادی روستاها از دیگر مشکلات بخش مرکزی نوشهر است.

وی در پایان با اشاره به سیل اخیر نوشهر اذعان داشت: از 20 روستای آسیب‌دیده سیل اخیر نوشهر 10 روستا به طور جدی آسیب دیدند و با وجود پیگیری‌های لازم در زمینه اختصاص اعتبارات هنوز اعتبارات آن محقق نشده است که نیازمند نگاه ویژه مسئولان در این بخش نیز هستیم.

انتهای پیام/86019/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول