اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین مطرح کرد:

دین‌زدایی انگلیسی‌ها به وسیله منافقین

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: هدف انگلیسی‌ها دین‌زدایی به وسیله منافقین در کشورهای اسلامی است ولی قطعا نقشه‌های این کشور استعمارگر توسط مردم نقش بر آب خواهد شد.

دین‌زدایی انگلیسی‌ها به وسیله منافقین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد با اشاره به ارتحال عالم وارسته آیت‌الله شیخ مجتبی تهرانی اظهار داشت: ارتحال این عالم بزرگ آسیب بزرگی به جامعه اسلامی و بخصوص حوزه‌های علمیه بود. شخصیتی که رحلتش نیز دل‌ها را به حرکت در آورد و شور و نشاط عجیبی در جامعه ایجاد کرد.

وی افزود: این عالم بزرگوار شاگردان بزرگی را تربیت کرد که از لحاظ فقهی، تربیتی و اسلامی جایگاه‌های بالایی را در جامعه دارا هستند.

امام جمعه موقت قزوین بیان داشت: این عالم بزرگوار از شأن و منزلت بالایی در نگاه حضرت امام خمینی (ره) برخوردار بود و امام خمینی (ره) نیز عنایت ویژه‌ای به ایشان داشتند.

عابدینی ادامه داد: جامعه ما هرچه انسانیت، عرفان، توحید و علم دارد به برکت وجود همین علمای برجسته و بزرگوار است بطوریکه آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی به واقع از خدا جدا نشد و واجبات را تا آخر عمر انجام داده و حتی تا لحظات آخر عمرشان نیز دست از علم آموزی بر نداشتند.

وی با اشاره به تشییع باشکوه پیکر مطهر آیت‌الله تهرانی یادآور شد: ارتحال این عالم بزرگ که برای همه متأثر کننده بود در مراسم تشییع پیکر این مرد بزرگ نیز شأن و منزلتشان برای همه آشکار شد به طوریکه استقبال با شکوهی از سوی ملت ایران از این مراسم صورت گرفت که به واقع بی‌نظیر بود.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: این عالم ربانی حتی تا آخرین دقایق زندگی درس و کلاس را تعطیل نکرد مگر به خاطر بیماری که مجبور به تعطیلی کلاس بودند و امروز نیز باید همه مردم و بخصوص جوانان با تأسی از این عالم بزرگوار بیش از پیش به بحث و فراگیری علم همت گمارند.

عابدینی در ادامه با اشاره به سالروز حماسه هویزه و روز شهدای دانشجو خاطرنشان کرد: حماسه شهیدان هویزه، فداکاری و جانفشانی شهید علم‌الهدی و دیگر همرزمانش که توانستند در برابر دشمن بعثی استقامت و ایثار به خرج داده و با مظلومیت در برابر متجاوز ایستادگی کنند الگوی مهمی برای نوجوانان و جوانان است که می‌تواند این شهید بزرگوار و دیگر شهدای نظام اسلامی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی با اشاره به مناسبت دیگر هفته جاری که سالروز سفر رضا خان به ترکیه است عنوان کرد: در این هفته نیز یک خاطره تلخ و عبرت‌آموز وجود دارد و آن نیز حضور رضاخان به فرمان انگلیس و آتاتورک در ترکیه است.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: تمام هدف رضا خان مبارزه با دین بود و یکی از راه‌های این مبارزه نیز خلاء لباس روحانیت بود روحانیتی که پرچم‌دار اسلام بوده و پاسخگویی به شبهات مردم و روشنگری در برابر این حکومت ظالم را انجام می‌داد و رضاخان قصد داشت تا مردم را از فیض روحانیت محروم کند به همین دلیل نیز حکومت رضاخان هر نوع فعالیت دینی را محکوم می‌کرد.

عابدینی با تشریح ابعاد مبارزه رضاخان با دین و حجاب در جامعه اظهار داشت: از دیگر اهداف رضاخان کشف حجاب در کشوری بود که به شدت با غیرت زندگی می‌کردند و در اصل رضاخان می‌خواست با ترویج بی‌عفتی، بی‌حجابی و ناهنجاری‌های اخلاقی فساد و نابسامانی را در کشور گسترش دهد که این مسئله بزرگترین و مهمترین خیانت او به کشور ما بود.

وی ادامه داد: اما در ایران آن زمان روحانیت در برابر این مسائل و دین‌زدایی‌ها مقاومت کرده است و بر اثر همین مقاومت‌ها نیز شکنجه‌ها و سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند ولی روحانیت شیعه با ایستادگی خود در برابر حکومت رضا خان با قدرت ایستادگی کرده و نگذاشت تا نقشه‌های رضاخان به ثمر بنشیند.

امام جمعه موقت قزوین با تحلیلی از اوضاع ترکیه در دوران آتاتورک و فتنه‌انگیزی این کشور در تحولات امروز سوریه متذکر شد: در زمان آتاتورک در ترکیه همین اعمال رضاخان در این کشور صورت گرفت و امروز نیز ترکیه فتنه‌انگیز‌های خاص خودش را در سوریه انجام می‌دهد که جای تأمل دارد.

عابدینی همچنین به سالروز شهادت میرزاتقی خان امیرکبیر اشاره و یادآور شد: این مرد بزرگ و عظیم‌الشأن موجب شد تا انگلیسی‌ها طاقت حضور وی را نداشته و توسط ناصرالدین شاه وی را به شهادت برسانند ولی خدمات بزرگ و شایسته امیرکبیر از ذهن مردم ایران پاک نخواهد شد.

وی همچنین به سالروز شهادت شهید احمدی‌روشن اشاره داشت و بیان کرد: حضور شهید احمدی‌روشن و دیگر شهدای هسته‌ای کشورمان مساله‌ای بود که دشمنان آن را نمی‌‌توانستند تحمل کنند و هدف انگلیس نیز دین زدایی است که بوسیله منافقان در صدد اجرای آن برآمده اند ولی نقشه‌های این کشور استعمارگر توسط مردم نقش بر آب خواهد شد.

امام جمعه موقت قزوین همچنین با اشاره به تحولات صورت گرفته در سوریه عنوان کرد: کشورهای آمریکا، انگلیس و همچنین رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا هر جایی که صحبت از مذاکره و صلح در این کشور اسلامی صورت می‌گیرد با ایجاد فتنه‌انگیزی آتش فتنه را در این کشور شعله‌ور کرده و از آرامش و امنیت در این کشور اسلامی جلوگیری کنند.

عابدینی در خاتمه در خصوص قیام مردم بحرین و همان بیداری اسلامی در این کشور متذکر شد: مردم مسلمان بحرین همچنان به قیام خود علیه حکومت این کشور ادامه می‌دهند و تمام تلاش خود را نیز سرنگونی رژیم ستمگر بحرین عنوان کردند.

انتهای پیام/2667/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول