اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

مسئولان از اقدامات شتاب‌‌زده و نگاه جزیره‌ای خودداری کنند

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: برای رسیدن به توسعه تصمیم‌سازان باید از اقدامات شتاب‌‌زده و نگاه جزیره‌ای به مسایل خودداری کنند.

مسئولان از اقدامات شتاب‌‌زده و نگاه جزیره‌ای خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار داشت: استراتژی پنج ساله مطالعات پایه استان مرکزی به همت کارشناسان و مسئولان استانی تهیه شده و  مطالعات 10 ساله نیز در حال تدوین است.

وی تصریح کرد: امید می‌رود با تهیه و تصویب این اهداف بتوان به توسعه همه جانبه در نقاط شهری و روستایی دست یافت.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه مطالعات آمایش سرزمین و رعایت قوانین و مقررات زیربنای برنامه‌های توسعه است، ادامه داد: بدون داشتن برنامه رسیدن به توسعه امکان‌پذیر نیست که می‌طلبد مدیران برای رسیدن به توسعه براساس برنامه‌های مشخص شده حرکت کنند.

شعبانی‌فرد با بیان اینکه توسعه متوازن استان با توجه به هدف‌گذاری صحیح مطالعات آمایش سرزمین در ابعاد انسانی، فعالیت و محیطی محقق می‌شود، گفت: برای رسیدن به توسعه باید تصمیم‌سازان مطالعات پایه و آمایش سرزمین را دست‌مایه اصلی برنامه‌‌های راهبردی خود قرار داده و از اقدامات شتاب زده و نگاه جزیره‌ای به مسایل خودداری کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات تخصیص یافته به ستاد بحران استان مرکزی برای مقابله با خشکسالی باید در جایگاه خاص خودش هزینه شود، از اختصاص 54 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی و سرمایه‌ای در موضوع خشکسالی با سرفصل آب شرب استان مرکزی از محل بند ش ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه کشور خبر داد و گفت: این اعتبار به شرکت آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی اختصاص می‌یابد که مدیران این دستگاه‌ها باید در نحوه هزینه‌کرد این اعتبارات نهایت دقت را داشته باشند.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون طرح جامع تفضیلی شهر ساروق بیان داشت: بر اساس طرح توسعه شهر ساروق، مساحت این شهر از 221 هکتار به 233 هکتار افزایش می‌یابد.

شعبانی‌فرد ایجاد شهرک تخصصی فرش و دانشکده تخصصی قرآن کریم در شهر ساروق را ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به این که فرش ساروق که الگو و یکی از نمونه‌های فرش دستباف ایران است و از شهرت جهانی نیز برخوردار می‌باشد ایجاد دانشکده فنی و حرفه‌ای فرش به منظور احیای این هنر ارزشمند ایرانی را در این شهر ضروری می‌کند.

وی گفت: معجره حفظ کل قرآن کریم در یک شب توسط کربلایی کاظم ساروقی شهر ساروق را به کانون قرآنی استان مرکزی تبدیل ساخته همچنین بعد معنوی و مذهبی شهر ساروق ایجاد دانشکده بزرگ قرآنی در این شهر را برای رشد و توسعه فرهنگ قرآنی ضروری کرده است.

انتهای پیام/87001/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول