اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وقتی طرح آمایش سرزمین سال‌ها راکد مانده است

سریال «آمایش سرزمین کهگیلویه و بویراحمد» کات شد

خبرگزاری فارس: سریال کش‌دار تهیه طرح آمایش سرزمینی کهگیلویه و بویراحمد از سال 85 تاکنون چندین استاندار را به خود دیده تا اینکه امروز کارگردانش دستور کات آن را صادر و برای ادامه آن شرط و زمان تعیین کرد.

سریال «آمایش سرزمین کهگیلویه و بویراحمد» کات شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سریال کش‌دار تهیه طرح آمایش سرزمینی کهگیلویه و بویراحمد از سال 85 تاکنون چندین استاندار را به خود دیده تا اینکه کارگردانش دستور کات آن را صادر و برای ادامه آن شرط و زمان تعیین کرد.

به گزارش فارس، طرح آمایش سرزمین در استان کهگیلویه و بویراحمد از سال 85 تاکنون تنها در حد یک طرح بالقوه باقی مانده و اقدام عملی خاصی برای به نتیجه رساندن آن انجام نشده است.

عصر امروز کارگروه آمایش سرزمینی این استان برای نخستین‌‌بار از زمان استاندار شدن حسین صابری در کهگیلویه و بویراحمد، تشکیل جلسه داد تا تکلیف این طرح را بعد از گذشت حدود هفت سال مشخص کند.

این نشست کاملا متفاوت با سایر نشست‌های اداری در ابتدا بدون حضور استاندار شروع شد و در حالی که باقر‌پور معاون برنامه‌ریزی به نتایج دیگری در تعیین تکلیف این طرح به اتفاق نظرات برخی مدیران دستگاه‌های مهم می‌رسید، استاندار کهگیلویه و بویراحمد وارد جلسه شد تا بعد از آن روند پیگیری موضوع شکل متفاوت‌تری به خود گیرد.

صابری در این نشست به محض ورود از مهیار اردشیری مشاور طرح آمایش سرزمینی پرسید شما بر اساس چه معیاری می‌گویید که به آینده این طرح امیدوار هستید در حالی که ته خط این است اطلاعاتی که از دستگاه‌های اداری به مشاور داده می‌شوند با نقاشی و خط و نگار به سندی شیک تبدیل می‌شود و با اجازه شما ما مدیران هم آن را در بایگانی اداره  و یا قفسه‌های اتاق کار خود می‌گذاریم تا خاک بخورد و ته این خط چیزی جز این نیست.

وی با این توضیح که اطلاعات استفاده شده در این طرح از سوی مشاور مربوط به سال 85 است و از آن تاریخ تاکنون کهگیلویه و بویراحمد زیر‌ و رو شده، ادامه داد: حالا خدا وکیلی این آمایش سرزمین چه دردی از دردهای این استان را دوا می‌کند؟

به هر حال استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کارگردان اول سریال تهیه طرح آمایش سرزمینی این استان با ذکر برخی از این دست دلایل دستور کات و قطع ادامه این سریال را صادر کرد و گفت: نیازی به حضور مشاور در تهیه این طرح نیست.

البته این اظهار نظر استاندار تا پایان نشست پا برجا نبود و آنچه در مجموع نتیجه‌گیری شد این نبود و وی حرفش را تغییر داد.

صابری این را هم گفت که البته گناه این تأخیرها و تعلل‌ها به گردن مشاور نیست و من استاندار که پای این قرارداد را امضا می‌کنم، باید آگاهانه امضا می‌کردم.

صابری تصریح کرد: به همه شما پیشنهاد می‌دهم که هر جای این طرح هستید قرارداد را تمام کنید، زیرا بعد از این همه سال کاری روی این طرح نشده و اگر بخواهیم دوباره اطلاعات جدید بگیریم و با استفاده از اطلاعات به روز طرح را تهیه کنیم، چندین سال طول می‌کشد، پس بهتر است تمام کنیم و خلاص، نه خودمان را معطل کنیم و نه مشاور را.

وی تأکید کرد: در این دولت پر کار طرح آمایش صنعتی به بهترین وجه تهیه شد ولی آیا هیچ استفاده‌ و توجهی به آن شد؟

صابری تهیه طرح آمایش صنعتی را شدنی ندانست و گفت: دو ماه است که از مدیران مربوطه و اتاق بازرگانی خواستیم که آمارهای وام‌های اشتغال‌زایی زودبازده را در بخش دامداری به ما دهند، هنوز این کار را نکردند، حالا چگونه آمارهای لازم برای آمایش را تهیه می‌کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد این مشکل را سراسری توصیف کرد و گفت: باید در کشور فکری به حال این طرح آمایش بکنند.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش، تعهد مدیریتی را در این استان یک خلأ دانست و بیان کرد: وقتی آن مدیریت و اهتمام لازم نیست، نمی‌خواهد برای تهیه طرح آمایش سرزمینی مردم‌آزاری کنیم و مشاور از تهران بیاوریم و وقت همه را تلف کنیم.

به گزارش فارس در پایان این نشست مقرر شد تا دستگاه‌های اداری همه اطلاعات و نظرات کارشناسی خود را ظرف مدت دو هفته به مشاور طرح آمایش صنعتی بدهند و مشاور این طرح نیز تا روز شش دی ماه وضع موجود کهگیلویه و بویراحمد را در بخش‌های مختلف آماده و تحویل استانداری دهند تا در این صورت موضوع تهیه طرح آمایش سرزمینی دوباره به جریان بیفتد.

انتهای پیام/82005/ق/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول