اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

امامزاده‌ها پایگاه‌های معنوی برای اعتلای روحی انسان‌ها هستند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: امامزاده‌ها به عنوان مکان‌های مقدس و معنوی پاسخگوی نیازهای ارزشی بشر هستند و بشریت را از معرفت واقعی سیراب می‌کنند.

امامزاده‌ها پایگاه‌های معنوی برای اعتلای روحی انسان‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های توسعه مشگین‌شهر اظهار داشت: از دیرباز بقاع متبرکه، امامزاده‌ها و مساجد پایگاه‌های معنوی برای تزکیه روحی انسان‌های مومن و معتقد بوده و وجود این مکان‌ها به انسان آرامشی خاص می‌بخشد.

وی با اشاره به قدمت، هویت و تقدس این محل در نزد افکار عمومی خواستار اهتمام همگانی برای ساماندهی این مکان‌ مقدس شد.

استاندار اردبیل گفت: دنیا امروز تشنه معنویت است و وجود چنین مکان‌هایی در کشور قابلیت خوبی برای ترویج ارزش‌های معنوی و دینی است.

نیکزاد از اختصاص 750 میلیون تومان برای ساماندهی مرقد امامزاده سید سیلمان مشگین‌شهر خبر داد.

این مسئول یادآور شد: به همین منظور 300 میلیون تومان در اختیار شهرداری و 150 میلیون تومان در اختیار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حدود 300 میلیون تومان نیز از محل اعتبارات استانی و ملی در اختیار ادارات یاد شده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه همچنین سرپرست فرمانداری شهرستان مشگین‌شهر نیز بیان داشت: امامزاده سید سلیمان (س) شهر فخرآباد از دیرباز مورد احترام و تکریم اهالی منطقه بوده و همه ساله بالغ بر 300 هزار زائر از نقاط مختلف استان و استان‌های همجوار به این محل مشرف می‌شوند.

سید حمید عباداللهی تصریح کرد: در سال‌های اخیر تعداد زیادی از شیعیان کشور آذربایجان نیز با عزیمت به این شهر امامزاده سید سلیمان (س) را زیارت می‌کنند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون بیشترین نذورات مردمی استان در این امامزاده جمع‌آوری می‌شود به طوری که سالانه بیش از یک میلیارد ریال از درآمد این محل صرف انجام کارهای فرهنگی و عمران و آبادانی منطقه می‌شود.

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر ادامه داد: در هفته وقف سعی می‌شود ضمن توجه به ساماندهی بقاع متبرکه و امامزاده‌‌ها وقف‌های موجود در شهرستان شناسایی و به معنای واقعی احیا شود.

عباداللهی ضرورت عمل به نیات واقفان را یادآور شد و اذعان داشت: از دیرباز انجام وقف به عنوان یک کار ماندگار و جاودانه در اولویت بزرگان دین اسلام و مومنان و متعهدان بوده است.

انتهای پیام/62003/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول