اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی شبانکاره خبر داد

آمادگی 30 هیئت مذهبی شبانکاره برای عزاداری دهه آخر صفر

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی شبانکاره از آمادگی 30 هیئت مذهبی شبانکاره برای عزاداری دهه آخر صفر خبر داد.

آمادگی 30 هیئت مذهبی شبانکاره برای عزاداری دهه آخر صفر

به گزارش خبرگزاری فارس از شبانکاره، حجت‌الاسلام حمزه نیک‌نژاد ظهر امروز در آیین عزاداری در شبانکاره اظهار داشت: قیام عاشورای حسینی باید برای نسل امروز تبیین شود و اهداف این قیام باید به شکل صحیح بیان شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شبانکاره یادآور شد: در دهه اول محرم شاهد برگزاری مراسم‌های ارزشمند و باکیفیتی در منطقه شبانکاره بودیم و استقبال مردم نیز بسیار خوب بود.

وی افزود: برای دهه آخر صفر نیز برنامه‌ریزی مطلوبی انجام گرفته و تلاش داریم بهترین و باکیفیت‌ترین برنامه‌ها را اجرا کنیم.

رئیس تبلیغات اسلامی شبانکاره از آمادگی 30 هیئت مذهبی شبانکاره برای عزاداری دهه آخر صفر خبر داد و خاطرنشان کرد: با بیش از 30 هیئت مذهبی در شهرها و روستاهای شبانکاره برای برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر هماهنگی‌های لازم به عمل آمد.

نیک‌نژاد تصریح کرد: دعوت از روحانیون اعزامی از قم برای سخنرانی، برگزاری گفتمان دینی مدارس، حرکت دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیر زنی، اجرای تعزیه هیئت تعزیه‌خوانی علی اکبر(ع)، برگزاری مراسم سینه‌زنی سنتی و ایستگاه صلواتی از جمله برنامه‌های این ایام در شبانکاره است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برپایی نماز در ادارات گفت: نخستین چیزی که مورد محاسبه قرار می‌گیرد نماز است، اگر نماز قبول شد اعمال انسان قبول می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: نماز انسان را به خدا نزدیک می‌کند، نماز محفل انس با خدا و ارتباط با خالق هستی است و انسان را از گناه و پلیدی و فحشا دور می‌کند.

وی گفت: ائمه معصومین(ع) می‌فرمایند، اگر مومن برای شرکت در نماز جماعت از خانه تا مسجد برود و شرکت کند برای او ثواب 70 هزار حسنه ثبت می‌شود و در واقع بهتر آن است نماز به جماعت اقامه شود.

نیک‌نژاد از مربیان پرورشی خواست که دانش‌آموزان را با آداب نماز جماعت و شرکت در نماز جماعت آشنا و آگاه سازند.

انتهای پیام/2451/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول