اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

31 خانه‌ عالم در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از احداث 31 باب خانه عالم در این استان خبر داد.

31 خانه‌ عالم در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی ظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره ‌کل، اظهار داشت: عملیات ساخت 31 باب خانه عالم با پیشرفت فیزیکی 40 تا 80 درصد در مناطق روستایی و شهری این استان در دست اجراست.

وی افزود: از این تعداد خانه عالم 9 باب در شهرستان شهرکرد، دو باب در شهرستان اردل، هفت باب در شهرستان لردگان، هفت باب در شهرستان بروجن و سه باب نیز در شهرستان کیار تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اروجی بر لزوم وجود خانه عالم و استقرار روحانی در سطح روستاهای این استان تاکید کرد و ابراز داشت: با توجه به جنگ نرم امروز و حضور دشمن در خانه‌ تک تک مردم، وجود خانه عالم بیش از پیش ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: احداث خانه‌های عالم علاوه بر رفع دغدغه‌های موجود برای اسکان روحانی گام مهمی در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در روستاها است.

وی توسعه خانه‌های عالم در مناطق مختلف روستایی را سبب غنای چهره دینی و تربیت اسلامی در روستاها دانست و گفت: ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی و احکام اسلامی و ایجاد زمینه برای ارتباط چهره به چهره مردم با روحانیون از اهداف اصلی احداث خانه‌های عالم است.

* فعالیت 336 روحانی در دهه پایانی صفر در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه از فعالیت 336 روحانی، مبلغ و مبلغه دینی در دهه پایانی ماه صفر در این استان خبر داد و افزود: در این دهه 78 روحانی از حوزه علمیه قم، 50 روحانی طرح هجرت، 30 نفر از سازمان اوقاف و امور خیریه و 20 مبلغه اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، فعالیت‌های تبلیغی را در نقاط مختلف شهری و روستایی استان انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه 28 روحانی اعزامی در این مدت به مناطق عشایری شهرستان کوهرنگ اعزام می‌شوند، متذکر شد: 130 مبلغ و مبلغه مقیم استان نیز در دهه پایانی ماه صفر به امر مقدس ترویج نشر ارزش‌های اسلامی می‌پردازند.

اروجی در پایان اذعان داشت: برگزاری نماز جماعت اول وقت، توجه به برپایی مراسم قرائت زیارت اربعین، زیارت حضرت رسول و صلوات خاصه امام رضا(ع) از برنامه‌های اصلی روحانیون اعزامی است.

انتهای پیام/68001/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول