اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور هنری شهرداری مشهد:

180 اثر برای فضاسازی شهری بهار 92 در مشهد انتخاب شد

خبرگزاری فارس: مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت: 180 اثر از 550 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره برای فضاسازی شهری در مشهد در بهار 92 انتخاب شد.

180 اثر برای فضاسازی شهری بهار 92 در مشهد انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد هادی مظفری صبح امروز در نشست مطبوعاتی نتایج داوری جشنواره استقبال از بهار اظهار کرد: حوزه هنری شهرداری مشهد در سال جاری شاهد مشارکت عظیمی از هنرمندان و خالقان خلاقیت در عرصه هنر شهری و فضاسازی شهر مشهد شد و با حجم گسترده‌ای از آثار در زمانی کوتاه‌تر از سال گذشته روبه‌رو شد.

وی با اشاره به آمار آثار جشنواره هنر شهری سال گذشته ادامه داد: آماری که سال گذشته دبیرخانه جشنواره اعلام کرد حدود یکهزار و 700 اثر از 300 و 23 هنرمند دریافت شد و 10درصد آن در حدود یکصد و 70 اثر پذیرفته و به مرحله نهایی راه یافت.

مظفری خاطر نشان کرد:‌ با توجه به زمان کوتاه و برودت هوا در سال جاری استقبال هنرمندان و خالقان خلاقیت بی‌نظیر بود و از حدود یک‌هزار و دویست و 52 هنرمند بالغ بر 5 هزار و 500 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که به طور تقریبی رشد 400درصدی مشارکت هنرمندان از استقبال بهار را نسبت به سال گذشته داشته است.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد بیان کرد: مشهد در مقایسه با دیگر کلانشهرهای کشور در عرصه هنر شهری پیشرفت فراوانی داشته است و با توجه به سابقه 5 ساله، مشهد به عنوان پیشگام و جلودار هنر شهری در کشور معرفی می‌شود.

وی در ارتباط با مشارکت اجتماعی متخصصین  و بهترین‌ها در عرصه هنر شهری، افزود: از یک‌هزار و دویست و 52 هنرمند، یک درصد دارای مدرک دکترا، 12 درصد مدرک کارشناسی ارشد، 66 درصد کارشناسی، 12 درصد فوق دیپلم، 8 درصد دیپلم و یک درصد زیردیپلم است و مجموعا 80 درصد شرکت‌کنندگان دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند.

مظفری عنوان کرد: 69 درصد شرکت‌کنندگان از هنرمندان مشهدی بودند و 13 درصد از تهران، 3درصد از اصفهان و مابقی از 136 شهر دیگر کشور در این جشنواره مشارکت کردند.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد تاکید کرد: بیشترین آمار رشته تحصیلی شرکت‌کنندگان در رشته گرافیک با 25 درصد و نقاشی با 13 درصد بوده است و مابقی از رشته‌های مجسمه‌سازی، معماری و شهرسازی،‌علوم پایه، مهندسی، طراحی صنعتی و ارتباطات تصویری شرکت کرده‌اند.

وی در ارتباط با موضوعات جشنواره هنر شهری و فضاسازی شهر، ادامه داد: موضوعات امسال امام رضا(ع) و زیارت و حرم مطهر رضوی، شادی و نشاط،‌خاطره‌انگیزی، فصل بهار و آئین‌های نوروزی و همچنین به سبب مصادف شدن 8 فروردین با شهادت حضرت زهرا(ع) موضوع مهر مادری اعلام شده است.

مظفری با تاکید بر اینکه موضوعات بر اساس همین 5 محور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، خاطر نشان کرد: از دلایل انتخاب آثار در هیئت داوری عمدتا خلاقیت، مرتبط بودن با فضاهای شهری و نهایتا مرتبط بودن با بهار و سایر موضوعات اعلام شده است.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد عمده دلیل حذف آثار را کپی کردن آثار دیگران اعلام کرد و گفت: این جشنواره بیشتر به سبب تکیه کردن امور شهری به مردم و خلاقیت آنها است و تمامی آثاری که از هنرمندان دیگر کشورها کپی شده است در این جشنواره حذف شده است، تکراری نبودن و جذابیت برای فضای شهری نداشتن نیز از دلایل حذف برخی از آثار شده است.

وی اظهار کرد: از 5 هزار و 500 آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در ابتدا 200 اثر و نهایتا 180 اثر به سبب دقت بسیار هیئت داوران انتخاب شد.

مظفری ادامه داد: هیئت داوران شامل فریبا برون‌فر، حسین ششکلانی، حمید فلفلانی، احسان محمودی، محمدحسین ماموریان است که در 5 روز و 45 ساعت داوری در 3 مرحله اتفاق افتاد و نهایتا 180 اثر انتخاب شد.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد افزود: از چهارشنبه 20 دی مذاکرات با هنرمندان آثار آغاز می‌شود و تا 15 بهمن  با تمامی هنرمندان به توافق رسیده و قرارداد می‌بندیم و عملیات ساخت آثار آغاز می‌شود و تا 20 اسفند تمام آثار باید به بخش خصوصی در کارگاه‌ هنرمندان تحویل داده شود.

وی خاطر نشان کرد: مرحله چیدمان آثار نیز از 25 اسفند آغاز می‌شود و آثار مرتبط با مهرمادری در 7 فروردین 1392 مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) اکران عمومی می‌شوند.

مظفری در ارتباط با نتایج دقیق آثار خاطر نشان کرد: نتایج آثار جشنواره فضاسازی شهری ساعت 6 بعد از ظهر امروز در سایت بهار 92 قابل مشاهده است.

انتهای پیام/70018/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول