اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی:

چاه‌های آب کشاورزی حاشیه دریاچه ارومیه شورتر می‌شود/ وضعیت دریاچه ارومیه بحرانی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: با پس‌روی آب دریاچه ارومیه چاه‌های کشاورزی شهرستان‌های حاشیه این دریاچه روز به روز شورتر می‌شود.

چاه‌های آب کشاورزی حاشیه دریاچه ارومیه شورتر می‌شود/ وضعیت دریاچه ارومیه بحرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمداسماعیل سعیدی صبح امروز در جمع مدیران جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی و نمایندگان تشکل‌های بخش کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی محور استقلال است، اظهار کرد: حتی اگر بخواهیم در بخش صنعت نیز پیشرفت کنیم، باید توجه بیشتری به بخش کشاورزی داشته باشیم زیرا پیشرفت صنعت کشور نیز وابسته به پیشرفت بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشور‌های پیشرفته زنجیره تولید، فرآوری، بازار و بازرگانی در یک سیستم انجام می‌شود، افزود: برای هر محصول از مزرعه تا مصرف یک پروسه مشخص دنبال می‌شود و هر محصول، بخش کارشناسی خاص خودش را دارد از این رو طرح انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، طرحی کاملا منطقی است که از پشتوانه کارشناسی لازم برخوردار بوده و در کمیسیون مشترک به 80 درصد اهداف خود رسیده است.

سعیدی ادامه داد: در صورت تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی، مزایای زیادی برای تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش‌های مختلف کشاورزی در بر خواهد داشت و روند توسعه این بخش را با کاستن از سطح مشکلات از سرعت مطلوبی برخوردار خواهد کرد و افزایش و کاهش غیرمعمول قیمت محصولات، بازار را دچار نوسان نخواهد کرد.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تردید برخی مصرف‌کنندگان، از سلامت محصولات کشاورزی تولید شده در داخل کشور گفت: نه تنها کیفیت محصولات کشاورزی کشور پایین‌تر از دیگر کشورها نیست بلکه بالاتر از آنها نیز قرار دارد و باید در این زمینه اطلاع رسانی درست و منطقی، توسط رسانه‌ها در اختیار مردم که مصرف کنندگان اصلی این محصولات را تشکیل می‌دهند، قرار گیرد.

سعیدی با بیان اینکه تنوع بخشی به محصولات تولیدی، یافتن راه‌های جدید بازاریابی در داخل و خارج از کشور، با کاستن از مشکلات با ریشه‌یابی آنها، خواهد توانست تداوم توسعه این بخش را از قابلیت بالاتری برخوردار کند، افزود: این امر باعث می‌شود تا از تمام ظرفیت‌ها و توانایی‌های مجموعه بخش کشاورزی در پیشبرد اهداف، به درستی استفاده شود. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران دریاچه ارومیه و تهدید کشاورزی منطقه گفت: با پسروی آب دریاچه ارومیه چاه‌های کشاورزی شهرستان‌های حاشیه این دریاچه روز به روز کیفیت خود را از دست داده و شور می‌شود.

وی افزود: ادامه این روند منجر به خشک شدن مزارع و باغات و در نهایت کاهش درآمد تولیدکنندگان و مهاجرت آنها به شهرهای دیگر خواهد شد از این رو نجات دریاچه ارومیه از این وضعیت بحرانی در اولویت اول برنامه‌های دولت و مجلس است تا جلو فاجعه زیست محیطی منطقه هرچه زودتر گرفته شود.

انتهای پیام/60002/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول