اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه بازدید از مناطق روستایی شهرستان کهگیلویه مطرح شد

لزوم آماد‌ه‌ شدن دیشموک و چاروسا برای شهرستان شدن

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از شهرستان شدن چرام و لنده اینک نوبت چاروسا و دیشموک است که یکی از آن‌ها به عنوان مرکز شهرستان جدید خود را آماده کنند.

لزوم آماد‌ه‌ شدن دیشموک و چاروسا برای شهرستان شدن

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری امروز در حاشیه بازدید از مناطق روستایی شهرستان کهگیلویه و بررسی مشکلات روستاهای تنگ‌هیگون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: از مشکلات اساسی برخی از روستاهای کهگیلویه می‌توان به راه روستایی اشاره کرد.

نماینده سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از دیگر مشکلات روستاهای شهرستان کهگیلویه که در مناطق تپه‌ای و کوهستانی قرار دارند بحث طرح هادی روستایی است که با قول مساعد فرماندار این شهرستان به‌زودی روستاهای بالای 20 خانوار زیر پوشش طرح هادی روستایی قرار می‌گیرند.

بزرگواری در ادامه با بیان این‌که بیشتر روستاها به لطف خدمات نظام جمهوری اسلامی از نظر آب و برق مشکلی ندارند، تصریح کرد: همه از مسئولان اجرایی تا نمایندگان مردم در مجلس به دنبال رفع گره‌ها در امور مناطق محروم هستیم و مطمئنم که مسئولان استانی نیز در این زمینه همراهی لازم را خواهند داشت.

وی یکی از مشکلات اساسی روستاهای منطقه تنگ‌هیگون را مربوط به شبکه‌های تلویزیونی دانست و گفت: بسیاری از مردم این روستاها از این کمبود گلایه داشتند که ما نیز در تماس با مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد وی را در جریان امور قرار دادیم.

نماینده سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مدیرکل صدا و سیما به ما قول مساعد داد که در کم‌ترین زمان ممکن این مشکل روستاهای تنگ‌هیگون را برطرف خواهد کرد.

وی با تبریک شهرستان شدن لنده ادامه داد: لنده این شایستگی و قابلیت را از خیلی وقت پیش داشت و اکنون به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی این خواسته مردم به خوبی محقق شد.

بزرگواری با تأکید بر این‌که همه باید برای ایجاد زیرساخت‌ها در لنده در راستای شهرستانی شدن کوشش کنیم، تصریح کرد: مردم هم می‌توانند تا آن‌جا که ممکن است با کمک خیرین در ارتباط با تهیه زمین مورد نظر برای ایجاد زیرساخت‌ها مسئولان استانی را یاری رسانند.

وی گام بعدی خود و سایر مسئولان استانی را در این زمینه کوشش برای شهرستانی شدن دیشموک و چاروسا دانست و گفت: امیدواریم که مشکل معارض بودن و اختلافی که در این زمینه وجود دارد به‌زودی برطرف شده تا ما بتوانیم به راحتی موضوع را پیگیری کنیم.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نباید برای پیگیری این موضوع به اختلافات دامن زده شود و ما نیز سعی خواهیم کرد با همفکری منتخبان این دو بخش که بی‌شک برای اعتلای مناطق دیشموک و چاروسا دغدغه دارند این مشکل را هر چه زودتر برطرف کنیم تا موجبات شهرستانی شدن آن دیار نیز فراهم شود.

انتهای‌پیام/82008/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول