اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت اربعین حسینی

سوگواره «بغض کبود» در خرم‌آباد برگزار شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با شکوه سوگواره کودکان کربلا با موضوع «بغض کبود» در خرم‌آباد برگزار شد.

سوگواره «بغض کبود» در خرم‌آباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان ظهر امروز در مراسم پنجمین سوگواره کودکان کربلا با عنوان «بغض کبود» در خرم‌آباد با بیان اینکه هدف از قیام امام‌حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: امام‌حسین (ع) برای دفاع از اسلام و دین خدا به همراه خانواده‌اش به سرزمین کربلا رفت تا امر به معروف و نهی از منکر را احیا کند و با قیام خود مکتب عاشورا را برای ما ترسیم کرد.

محمدتقی کاییدی افزود: درسی که از قیام امام‌حسین (ع) باید بگیریم این است که کارهای خوب را در جامعه ترویج دهیم و در مقابل منکرها موضع‌گیری کنیم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: یاران امام‌حسین(ع) در قیام کربلا 72 نفر بودند که در مقابل 100 هزار نفر ایستادند و با شهادت خود به اسلام حیات بخشیدند.

کاییدی در خصوص پنجمین سوگواره کودکان کربلا «بغض کبود» در خرم‌آباد گفت: با فراخوان این سوگواره 377 اثر در دو بخش کودکان و نوجوانان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیرخانه ارسال شد که از بین آن‌ها آثار برتر انتخاب و از آن‌‌ها تجلیل شد.

وی ادامه داد: 450 قطعه عکس در گروه سنی کودک و نوجوان و مربیان به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است که این عکس‌ها در حاشیه برگزاری سوگواره «بغض‌کبود» با عنوان «نقش خورشید» به نمایش گذاشته شده است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان هدف از برگزاری این همایش ادبی را انس و الفت کودکان و نوجوانان با حماسه‌سازان عاشورا عنوان کرد.

گفتنی است، اجرای برنامه مداحی و نوحه‌سرایی و اجرای تعزیه از دیگر برنامه‌های این سوگواره است. همچنین در پایان این مراسم از برگزیدگان این سوگواره در دو بخش ادبی و عکس با موضوع تاسوعا و عاشورای حسینی تجلیل شد.

انتهای‌پیام/2304/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول