اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بزرگداشت اربعین حسینی

نمایش «من قاضی القضاتم» در رامسر به روی صحنه می‌رود

خبرگزاری فارس: در بزرگداشت اربعین حسینی نمایش «من قاضی القضاتم» در رامسر به روی صحنه می‌رود.

نمایش «من قاضی القضاتم» در رامسر به روی صحنه می‌رود

هوشنگ امیدی‌نژاد کارگردان و بازیگر نمایش «من قاضی القضاتم که مرگ مرد مهر کردم به مهر» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر گفت: این نمایش تا قبل از اربعین برای هنردوستان و تمام دوستداران نمایش به روی صحنه می‌رود.

این هنرمند رامسری افزود: این نمایش حکایت قاضی شریح، قاضی سال 61 هجری کوفه و حکایت نویسنده در سال 2008 است که هر یک به نوعی با سکوتشان در مقابل ظلم ظالم به اهل بیت و شهدای کربلا خیانت می‌کنند.

امیدی‌نژاد اظهار داشت: این نمایشنامه بدون زمان و مکان به صورت جریان سیال ذهن از واقعه کربلا آغاز و تا به امروز و فرداهای دیگر در جریان و گردش است و به مخاطب خود این نوید را می‌دهد که خون سیدالشهدا(ع) و یارانش همواره تازه است.

کارگردان نمایش قاضی القضات تصریح کرد: این نمایش به نوعی تضمین‌کننده واقعیتی است که اسلام را همراه با آموزه‌های اخلاقی و دینی اسلام روایت می‌کند.

وی درباره بازیگران و نویسنده این نمایش گفت: نویسنده این اثر نصرالله قادری است و با بازی خود و همسرم طیبه علیخانیان که هر دو دانش‌آموخته رشته ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری تهران هستیم این نمایش در ایام محرم با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد رامسر به روی صحنه رفت.

امیدی‌نژاد تصریح کرد: امیدوارم وضعیت خاموش و ساکن فرهنگ و هنر شهرستان رامسر تغییر کرده و روحی تازه به کالبد فرهنگ این دیار دمیده شود.

کارگردان نمایش قاضی القضات با اشاره به فقدان سرمایه‌گذاری فرهنگی در رامسر گفت: توسعه و گسترش اماکن فرهنگی و مذهبی در شهرستان لازم بوده و هنرمندان این دیار چشم به تغییرات نو و رو به پیشرفت در زمینه فرهنگ و هنر در رامسر دوخته‌اند.

انتهای پیام/86024/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول