اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال احمر خراسان جنوبی:

ارائه آموزش‌های امدادی هلال احمر به 800 روستای خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: آموزش‌های عمومی امدادی در 800 روستای بالای 20 خانوار و تشکیل یک تیم امدادی پنج نفره با حضور جوانان و دهیار روستا در خراسان جنوبی در دستور کار است.

ارائه آموزش‌های امدادی هلال احمر به 800 روستای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرحیم شهریاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران،‌ با اشاره به سرعت عمل دستگاه‌های امدادی استان در زلزله اخیر زهان، اظهار کرد: گروه‌های امدادی کمتر از 15 دقیقه از زیرکوه،‌ بیرجند، قاینات، سربیشه و درمیان و در ساعات بعدی از شهرستان‌های دورتر مانند نهبندان،‌ سرایان و فردوس به منطقه حادثه دیده اعزام شدند.

وی افزود: هلال احمر استان در این زلزله منتظر اعلام آمار خسارت توسط تیم‌های ارزیاب نشد و به محض وقوع زلزله تمامی تیم‌های امدادی با امکانات امدادی به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه از سال 83 تاکنون حادثه‌ای با این وسعت در استان اتفاق نیفتاده است، ادامه داد: سرعت عمل امدادگران در این زلزله رضایت‌مندی مردم و حداقل فوت زمان را در پی‌داشت.

شهریاری اظهار کرد: همان ساعات ابتدای شب حادثه، یک‌هزار و 500 چادر اعزام و تا صبح روز حادثه 800 چادر نصب شد.

وی از ارسال 5 هزار و 700 و توزیع 5 هزار و 500 پتو، 330 کرسی برقی،‌ 18 هزار کنسرو غذایی، ‌500 کپسول آتش‌نشانی،‌ توزیع نایلون برای پوشش چادرها،‌ 4 هزار و 500 دست انواع لباس،‌ 10 تن مواد غذایی خشک شامل؛‌‌ برنج،‌ حبوبات،‌ روغن،‌ چای و قند برای یک ماه و توزیع یک‌هزار و 200 کیلو میوه و آجیل در شب یلدا خبر داد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: 46 روستا در چهار شهرستان شامل؛ 36 روستای زیرکوه، دو روستای قاین،‌ دو روستای درمیان و شش روستای بیرجند،‌ 8 هزار و 800 نفر و 2 هزار و 200 خانوار از این زلزله متأثر شدند که در ساعات اولیه امکانات امدادی به تناسب خسارت روستاها توزیع شد.

شهریاری با بیان اینکه روز گذشته امدادرسانی برای 15 روز دوم شروع شده است، تصریح کرد: غذا،‌ پتو و وسایل گرمایشی به تناسب شرایط در روستاهایی که 50 درصد تخریب شده توزیع شده است.

وی با اشاره به عزت نفس مردم زلزله‌زده،‌ خاطرنشان کرد: این زلزله نیازی به جمع‌آوری کمک‌های مردمی نداشت اما با پیگیری و اصرار مردم این استان،‌ حساب 99999 بانک ملت برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در نظر گرفته شد و تاکنون 170 میلیون تومان جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/69005/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول