اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان عنوان کرد

حفر 1622 حلقه چاه آب مجاز در انار و رفسنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: یک هزار و 622 حلقه چاه مجاز در منطقه انار و رفسنجان حفر شده است.

حفر 1622 حلقه چاه آب مجاز در انار و رفسنجان

عباس ملایی امروز در حاشیه جلسه بررسی مشکلات پسته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: پسته محصول مهم استان کرمان است و حدود 300 هزار هکتار باغ‌ها سطح زیر کشت پسته هستند.

وی تصریح کرد: بیش از 90 درصد مردم رفسنجان امرار معاش خود را از طریق پسته انجام می‌دهند و این در حالی است که طی سال‌های اخیر این محصول جهانی دچار رکود تولید شده است.

ملایی خاطر‌نشان کرد: با برنامه‌ریزی و حضور مراکز تحقیقاتی و همچنین مسئولان ضوابطی را باید تعریف کنیم که کشاورز بتواند در دراز مدت به کار گیرد و موفقیت کسب کند.

وی ایجاد مزارع نمونه را یکی از راهکارهای تولید بیشتر دانست و افزود: با این کار عملکرد و سوابق مورد نظر قرار می‌گیرد و مراکز تحقیقاتی و بخش خصوصی در این راستا کمک می‌کنند.

ملایی بیان کرد: از سال 52 تا‌کنون یک هزار حلقه چاه به 622 حلقه چاه قبلی اضافه شده‌ و منحنی‌ها افت سطح آب‌های زیر‌‌زمینی را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: کاهش آب و خشکسالی‌های اخیر خسارت زیادی به باغداران وارد کرده است‌ و سیستم آبیاری تحت فشار موجب می‌شود که بهره‌وری آب بالا رود.

ملایی تشکیل ستاد پسته در شهرستان رفسنجان را بسیار مهم دانست و گفت: در این ستاد مسائل و مشکلات پسته رفسنجان را می‌توانیم بررسی کنیم و مرکز تحقیقات پسته‌، فرمانداری‌، دانشگاه‌ها و ... می‌توانند اعضای این ستاد باشند.

انتهای پیام/80016/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول