اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

حجم بالای زائران مشکلی در مدیریت مشهد ایجاد نکرده است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مشهد بزرگ‌ترین شهر زیارتی کشور است و با وجود زائران بسیار باز هم ظرفیت لازم را در میزبانی از گردشگران دارد و مشکلی در سیستم مدیریتی آن به وجود نمی‌آید.

حجم بالای زائران مشکلی در مدیریت مشهد ایجاد نکرده است

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: ایران در بحث علم و درمان توانمندی‌ها و دستاوردهای خوبی دارد و با توجه به استعدادهای بالای نیروی انسانی می‌توان در عرصه‌های مختلف این صنعت پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: هزینه پائین درمان در کشور می‌تواند عامل مؤثری در جذب گردشگر سلامت باشد و سودآوری بیشتری در این میان به همراه دارد و به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه تکنولوژی برای کشور ارزآور است، افزود: توسعه گردشگری سلامت علاوه بر توسعه اقتصادی سبب توسعه فرهنگی اجتماعی و سیاسی در کشور نیز می‌شود.

جعفری توسعه گردشگری سلامت را در گرو تعامل بین کشورها دانست و خاطر نشان کرد: خوشبختانه ایران در میان کشورهای اسلامی جایگاه خوبی دارد و در تعامل با آنها با مشکلی روبه‌رو نیست و می‌تواند از این فرصت در راستای توسعه گردشگری سلامت بهره‌ گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید در بخش خصوصی ایجاد انگیزه کرد، افزود: بخش خصوصی می‌تواند فعالیت گسترده‌ای در توسعه گردشگری سلامت داشته باشد و با ارائه خدمات بهتر و به روز کردن تجهیزات پزشکی و همچنین افزایش تعداد مراکز تفریحی و گردشگری گام مؤثری در این راستا بردارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اهمیت گردشگری در مشهد و خراسان‌رضوی، عنوان کرد: معاونت گردشگری در استانداری خراسان‌رضوی به سبب اهمیت این بخش در اقتصاد کشور است.

جعفری ادامه داد: مشهد بزرگ‌ترین شهر زیارتی کشور است و بعد از مکه و مدینه بزرگ‌ترین شهر زیارتی دنیا محسوب می‌شود و با وجود زائران بسیار باز هم ظرفیت لازم را در میزبانی از گردشگران دارد و مشکلی در سیستم مدیریتی مشهد به وجود نمی‌آید.

وی اظهار کرد: مشهد به عنوان شهر بین‌المللی زیارتی جایگاه بزرگی در گردشگری سلامت می‌تواند داشته باشد و با وجود بیمارستان فوق تخصصی رضوی و امکانات فوق‌العاده آن تاکنون نقش مهمی را در این صنعت ایفا کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه نیاز واقعی بشر در جوامع امروز خلأ معنوی در زندگی است،‌ خاطر نشان کرد: کشور می‌تواند با تقویت شهر مشهد که جزو واجبات نظام اسلامی است بر اهمیت آن در گردشگری سلامت تکیه کند و با اطلاع‌رسانی صحیح و مناسب این شهر را با ظرفیت‌هایی که دارد به جوامع دیگر بشناساند.

انتهای پیام/70003/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول