اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم عنوان کرد

ضرورت رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی / مردم مراقب گازگرفتگی باشند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی برای تمام شهروندان ضروری است.

ضرورت رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی / مردم مراقب گازگرفتگی باشند

عباس جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرارسیدن فصل سرما اظهار داشت: در این فصل همواره سوانحی که مربوط به استفاده از وسایل گرمایشی برقی و گازی است، بخشی از همشهریان را دچار مشکل می‌کند.

وی با اشاره به مشکلاتی که هنگام استفاده از بخاری‌های گازی ممکن است اتفاق بیفتد، ادامه داد: همشهریان باید همواره از کارکرد صحیح دودکش‌های ساختمان و باز بودن مجرای آن پیش از روشن کردن بخاری اطمینان حاصل کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ابراز داشت: هنگامی که وسایل گازسوز مانند بخاری، شومینه، آبگرمکن و حتی اجاق گاز در خانه استفاده می‌کنید، باید همواره مسیری برای ورود و خروج دائم هوا در نظر بگیرید.

جعفری با بیان اینکه حتی خانه‌هایی که از سیستم گرمایشی مرکزی استفاده می‌کنند در خطر گازگرفتگی هستند، عنوان کرد: اگر دودکش موتورخانه عملکرد صحیحی نداشته باشد یا مشعل موتورخانه بدسوزی داشته باشد، گازهای سمی وارد فضای خانه شده و سلامتی افراد خانواده را به خطر می‌اندازد.

وی با اشاره به ویژگی‌هایی که یک دودکش وسایل گرمایشی باید داشته باشد، ادامه داد: دودکش وسایل گازسوز باید در انتهای خروجی آن در پشت بام با سه متر ارتفاع و مکش طبیعی نصب شده و به کلاهک H مانند مجهز باشد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه سرد بودن اتصالات دودکش داخل ساختمان نشانه کارکرد ناقص آن است، گفت: شهروندان باید به طور مستمر و هر روز از عملکرد صحیح دودکش اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به خطراتی که وسایل برقی می‌توانند به وجود بیاورند، ابراز داشت: پیش از وصل کردن اینگونه وسایل باید نسبت به سالم بودن وسیله، شبکه سیم‌کشی، فیوز و کلیدها اطمینان حاصل کرد.

جعفری گفت: سیم‌های وسایل برقی نباید از مجاورت منابع حرارتی، لوله‌های آب‌گرمکن و شوفاژ عبور داده شوند.

انتهای پیام/78006/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول