اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز آستان مهر خبر داد:

اختلالات خلقی بیشترین نیاز به مشاوره را دارند

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز آستان مهر مؤسسه خدمات مشاوره‌ای آستان قدس رضوی گفت: اختلالات خلقی بیشترین نیاز به مشاوره را دارند.

اختلالات خلقی بیشترین نیاز به مشاوره را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: اختلالات خلقی به نوعی از اختلال گفته می‌شود که طی آن فرد دچار ناتوانی در کنترل خلق و خو و هیجانات و ناهماهنگ بودن با محیط شامل نشان دادن شادی یا غم مفرط بدون در نظر گرفتن شرایط مساعد برای ابراز آن است.

سرپرست مرکز آستان مهر مؤسسه خدمات مشاوره‌ای آستان قدس رضوی از اختلال وسواس جبری، اختلال افسردگی و اختلال اضطراب فراگیر به عنوان دیگر موارد مراجعه در زمینه مشاوره بالینی نام برد و گفت: اختلالات وسواسی جبری یکی از انواع اختلالات اضطرابی است که شامل احساس، اندیشه یا تصویر ذهنی یا عمل مزاحم، تکراری و عود کننده است.

وی ادامه داد: مشکل ارتباطی والد؛فرزند، اختلال وابسته به مواد، اختلال بیش فعالی، مشکل ارتباطی با همسر، اختلال شخصیت نمایشی و اختلال شخصیت بدگمان به ترتیب سایر موارد مراجعه به مرکز آستان مهر در زمینه مشاوره بالینی محسوب می‌شود.

حیدری همچنین در توضیح اختلال بیش فعالی و فقدان توجه به عنوان یکی از اختلالاتی که نیازمند شناسایی و بذل توجه در میان افراد است، اظهار داشت: این نوع از اختلال یکی از انواع اختلالات رفتاری شایع است که بیشتر در کودکان دیده می‌شود اما در بزرگسالانی که مورد درمان قرار نگرفته‌اند نیز مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: افراد بیش فعال بدون فکر کردن عمل می‌کنند، بیش از اندازه فعالند و در تمرکز مشکل دارند به همین سبب شناخت این اختلال و تلاش در راستای درمان و کنترل آن می‌تواند اثرات مثبتی در فرد ایجاد کند.

انتهای پیام/70003/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول