اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان تآکید کرد

فقر آگاهی دلیل رفتارهای پرخطر جنسی/ مراکز محدود مشاوره‎ای در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون فنی مرکز بهداشت گلستان گفت: فقر آگاهی از مهم‌ترین دلایل رفتارهای پرخطر جنسی است.

فقر آگاهی دلیل رفتارهای پرخطر جنسی/ مراکز محدود مشاوره‎ای در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمهدی صداقت در ششمین جلسه کارگروه خانواده و بانوان استان اظهار داشت: سه نوع خدمات مشاوره برای افراد آسیب‎پذیر جامعه وجود دارد که یک مرکز مشاوره ویژه زنان آسیب‎پذیر است که این مراکز فقط در گنبدکاووس و گرگان فعال هستند.

وی تصریح کرد: بیش‌تر افرادی که رفتارهای پرخطر جنسی دارند از محروم‎ترین و آسیب‎پذیرترین افراد جامعه هستند که به واسطه انگی که می‎خورند همیشه مورد غفلت واقع می‎شوند و در راستای اصلاح رفتار این‌گونه افراد کاری انجام نمی‎شود.

تقویت آموزش‎های مشاوره‎ای در کاهش رفتارهای پرخطر مهم است

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه از فعالیت این مراکز مشاوره حدود یک سال و نیم می‎گذرد ابراز داشت: در مرکز مشاوره گرگان حدود 400 پرونده ثبتی و 300 پرونده فعال وجود دارد که افراد آسیب‎پذیر مراجعه مستمر دارند، همچنین در گنبدکاووس 200 پرونده ثبتی و 150 پرونده فعال وجود دارد.

صداقت تقویت آموزش‎های مشاوره‎ای را در کاهش رفتارهای پرخطر مهم خواند و افزود: زمانی که سرعت رشد آلودگی و بیماری ایدز کاهش پیدا می‎کند نشانگر این است که آموزش‎ها مثمرفایده واقع شده‎اند.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز مشاوره‎ای در گلستان محدود است متذکر شد: به دلیل کمبود این مراکز متاسفانه نمی‎توان تمام مناطق آسیب‎پذیر را زیرپوشش قرار داد اما تیم سیاری برای مناطق مذکور پیش‎بینی شده است.

در هر شهرستان کلاس‎های مشاوره ایدز و اچ‎آی‎وی وجود دارد

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان موازی بودن این مراکز مشاوره‎ای را با مراکز بهزیستی یک چالش جدی یاد کرد و اظهار داشت: این مراکز معمولاً از یکدیگر خبر ندارند و تعاملی در این راستا وجود ندارد.

صداقت عنوان کرد: سطوح تخصصی مراکز مشاوره همچنین گردش‎کار آنها مشخص نیست که این موارد یک ضعف خوانده می‎شود.

وی با بیان اینکه در هر شهرستان کلاس‎های مشاوره ایدز و اچ‎آی‎وی وجود دارد گفت: کلاس‎های مشاوره ازدواج نیز در هر شهرستان داریم.

کمبود نیروی انسانی، مراکز ایدز و اچ‎آی‎وی و اعتبارات از مشکلات مراکز مشاوره‎ای

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان به مشکلات مراکز مشاوره‎ای اشاره کرد و اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی، کمبود مراکز مشاوره ایدز و اچ‎آی‎وی، کمبود اعتبارات و به موقع نرسیدن آن، کمبود ابزارهای مورد نیاز و عدم آرامش بخش‌بودن مراکز از مشکلاتی است که باید برای رفع آن اقدام شود.

صداقت با ارائه پیشنهادی در راستای حرفه‎آموزی زنان آسیب‎پذیر خواستار شد تا خدمات حرفه‌آموزی برای کسب درآمد در کنار آموزش از مسائلی است که در سطح کشور نیز به آن توجه می‎شود که باید نسبت به این اقدام در استان اهتمام شود.

انتهای پیام/2307/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول