اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

انتخابات آزاد، کلید واژه فتنه آینده/ فشار اقتصادی هزینه عزت ملت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران کلید واژه فتنه آینده کشور را انتخابات آزاد عنوان کرد و گفت: فشار اقتصادی امروز دشمن هزینه عزت، استقلال و اقتدار ملت ایران است.

انتخابات آزاد، کلید واژه فتنه آینده/ فشار اقتصادی هزینه عزت ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، آیت‌الله سید احمد خاتمی صبح امروز در یادواره شهدای بخش سرخ رود این شهرستان شهدا را میهمانان ویژه و مدال‌آوران بزرگ خداوند دانست و اظهار داشت: افتخار ما این است که شهدا همچون گل‌های معطر، سرمایه‌های اصیل کشور و باعث ماندگاری ملت هستند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "زنده نگه داشتن یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست" تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا با این کیفیت در ایام اربعین سالار شهیدان جای بسی تقدیر دارد و بنده افتخار می‌کنم که در یادواره‌های سراسر کشور شرکت می‌کنم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان‌ها با هویت شخصی‌شان شناسنامه دارند، بیان داشت: جوامع نیز برای خودشان شناسنامه هویتی دارند و در واقع با چند عنصر مهم رقم می‌خورد.

وی عنصر ایثارگران هر دیار و فرهیختگان و دانشمندان را مهم‌ترین عناصر شناسنامه هویتی هر جامعه‌ای عنوان کرد و ابراز داشت: در هر استان، شهرستان و بخش به همان مقدار که ایثارگر وجود دارد، به همان میزان وزن وفاداری‌شان به انقلاب و ولایت فقیه معین می‌شود.

خاتمی با اشاره به وجود 184 شهید، 255 جانباز و 16 آزاده سرافراز در بخش سرخ‌رود اظهار داشت: این معنایش این است که این دیار، دیار ایمان، ایثار و فداکاری در راه دین است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نگرانی پیامبر گرامی اسلام (ص) به روی دادن 3 اتفاق مهم تصریح کرد: این 3 اتفاق در رابطه با انقلاب اسلامی ایران نیز هست.

وی ادامه داد: گمراه شدن افرادی که راه را پیدا کرده بودند ، فتنه‌های گمراه‌کننده و آلودگی‌های اقتصادی و اخلاقی سه نگرانی و دغدغه رسول گرامی اسلام بوده است که در انقلاب ما نیز وجود دارد اما هنوز به مانند زمان پیامبر نشده است ولی باید دقت کنیم تا آن نگرانی‌ها برای انقلاب ما اتفاق نیفتد.

خاتمی با اشاره‌ای گذرا به تاریخ رژیم 57 ساله شاهنشاهی خاطر نشان کرد: تمامی جریان‌ها اعم از منافقین، نهضت آزادی، لیبرال‌ها و ملی‌گراها نتوانستند رژیم را سرنگون کنند و حتی با آن‌ها سازش کرده و این به علت نبود اعتقادات مذهبی در بین آن‌ها بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امام خمینی (ره) را شخصیت بی‌نظیر تاریخ انقلاب‌های دنیا دانست و گفت: وقتی آن مرجع عالیقدر و آن عزیز سفر کرده وارد صحنه هدایت مردم شد، بی‌نظیرترین هدایت‌ها را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: با رهبری امام راحل قطره‌ها کنار هم آمد و به سیل خروشان ملت تبدیل شد و کاخ 2500 ساله شاهنشاهی به تعبیر خودشان را از بین برد.

خاتمی با ابراز ارادت به جانشین خلف آن امام راحل یعنی رهبر معظم انقلاب گفت: برای هدایت کشور رهبری آمد که راهش راه امام، آرمانش آرمان امام، عرفانش عرفان امام و اخلاصش اخلاص امام بود و در یک کلمه خود امام بود و این سفینة‌النجاه را همچنان به پیش راند و انقلاب را از بحران‌ها رهانید و همچون خورشید فروزان برای بیداری جهان اسلام درخشید.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای مصر، لیبی، یمن، تونس و شیعیان بحرین تصریح کرد: این انقلاب‌ها الهام گرفته از کرامات ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی است که مردم این کشورها همچنان در صحنه هستند.

امام جمعه موقت تهران به مطالعه تاریخ انقلاب‌های دنیا اشاره کرد و افزود: اگر ولایت فقیه در این انقلاب نبود، تا الان کفن‌ها پوسیده بود و دیدیم که استکبار برای نابودی انقلاب اسلامی ایران با کارهایی همچون جنگ و اختلاف قومیت‌ها، جنگ تحمیلی 8 ساله، نفوذ منافقین در بدنه نظام، گروهک‌های منافقین را به جان ایران انداختن و ترور مردمی که جرم‌شان فقط و فقط دینداری و ولایتمداری بود روی آورد، اما انقلاب نه تنها از بین نرفت بلکه همچون سرو راست قامت ایستاده است.

خاتمی دغدغه دنیای استکبار را آسیب به ایران اسلامی دانست و اذعان داشت: استکبار پس از ناکامی در ضربه ‌زدن به ایران و حزب‌الله به سراغ سوریه رفته است و مطمئن باشید بعد از سوریه نوبت عراق است تا وحشی‌های وهابی به مرز ایران برسند.

* سیاست ایران در قبال سوریه هوشمندانه است

وی با ابراز تعجب از اینکه چرا برخی‌ها نمی‌خواهند بفهمند که سیاست ما در قبال سوریه سیاستی بسیار مدبرانه و هوشمندانه است، خاطر نشان کرد: اگر دشمن را در 2 هزار کیلومتری زمین‌گیر کنیم بهتر است یا در مرز کشور این کار را انجام دهیم و اینجا اعلام می‌کنم که به فضل خدا دشمن را زمین‌گیر کرده‌ایم، می‌کنیم و خواهیم کرد.

خاتمی علت ماندگاری انقلاب را ولایت فقیه عنوان کرد و ابراز داشت: امام راحل عظیم‌الشأن فرمودند "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد" و می‌بینیم که دشمن نیز همین مهم یعنی ولایت را نشانه گرفته است و متعجبم که چرا برخی‌ها نمی‌فهمند.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار تمام توان خود را به کار گرفته و آخرین تیر ترکش آن فشار تحمیلی اقتصادی است، تصریح کرد: اوباما در زمان انتخابات ریاست جمهوری تحریم علیه ایران را بی‌نظیرترین تحریم طی 100 سال اخیر عنوان کرد و در زمان شروع تحریم ادعا داشت که یک ماه دیگر ایران دست تسلیم را  بالا می‌آورد.

خطیب جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: یک ماه دیگر دست مردم ایران در روز قدس بالا رفت و فریاد زد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و از آن تاریخ یعنی 11 تیر تا امروز که 11 دی نیز فرا رسیده است اوباما همچنان در حال خمیازه کشیدن است و در حسرت این است که آسیب ایران را ببیند اما به حمدالله ایران اسلامی همچون سرو قامت کشیده ایستاده است.

وی ادامه داد: آن‌ها فکر می‌کنند که با فشار اقتصادی می‌توانند مردم را به خیابان‌ها بکشند در حالی که فشار اقتصادی دشمن هزینه استقلال، آزادی، اقتدار و عزت مردم این سرزمین است.

خاتمی ابراز داشت: به صراحت می‌گویم که در این امتحان نیز ملت ایران پیروز و دشمنان نظام نابود می‌شوند.

وی با تعبیر انقلاب اسلامی ایران به مسابقات دو و میدانی تصریح کرد: در جنگ بین ایران و دنیای استکبار، ملت ایران 34 سال می‌دود اما نفسش نبریده است و دنیا بداند که این ملت فرسوده می‌کند اما فرسوده نمی‌شود و بشارت می‌دهم که به‌زودی دشمنان ما مجبور می‌شوند دست از تحریم بردارند چرا که خود بیشتر متضرر می‌شوند. 

خاتمی دروغ‌افکنی‌ها و شایعه‌سازی‌های شبکه‌های بیگانه را در تاریخ بی‌نظیر دانست و افزود: در این دروغ‌افکنی‌ها مردم با بصیرت لغزش ندارند و حماسه 9 دی نشان داد که این اتفاق به وجود نخواهد آمد چرا که مردم به خوبی فهمیدند که دشمنان ما رهبری را نشانه گرفتند.

* فتنه سال 88 کورترین فتنه تاریخ ایران

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری دومین نگرانی رسول گرامی اسلام را فتنه‌های پیچیده عنوان کرد و ابراز داشت: فتنه یعنی جریانی که حق و باطل در آن گم شده است و جریان باطل در آن لباس حق می‌پوشد و ملت ایران از ابتدای انقلاب با جریان‌های مختلف فتنه روبرو شدند و به همه آن‌ها از جمله منافقین، لیبرال‌ها، بنی صدر و فتنه سال 88 که به تعبیر مناسب ، کورترین فتنه تاریخ ایران بود، پشت پا زدند.

وی با اشاره به فتنه سال 88 خاطر نشان کرد: فتنه‌گران پشت سر عکس و نام امامی قرار گرفتند که مقدس‌ترین نام در تاریخ سیاسی ایران است و تمام قد به مقابله با آرمان امام راحل که جمهوری اسلامی بود، روی آوردند و از اسم امام سوءاستفاده کردند.

خاتمی ادامه داد : نخست وزیر دوره امام که در همان دوره نیز نامه توبیخ از امام دریافت کرد و فلان کس که از امام حکم‌ها دارد و باید گفت که زبیر نیز در زمان رسول الله حکم‌ها از پیامبر داشت ولی عاقبت چه شد که وقتی دنیایش به خطر افتاد به جنگ با علی (ع) پرداخت و باید گفت که ریزش‌های عصر پیامبر (ص) و علی (ع) در انقلاب ما درس عبرت بود.

وی با بیان اینکه بخشی از فتنه گذشت اما فتنه‌های جدیدی در راه است، تصریح کرد: فتنه‌ جدیدی که با ولایت فقیه روبرو است و انتخابات آزاد کلید واژه فتنه آینده است و استفاده از این کلید واژه برای این است که بگویند اولا انتخابات گذشته آزاد نبود و ثانیا اگر آنچه که ما می‌خواهیم از صندوق آرا بیرون نیاید تقلب در انتخابات رخ داده است.

خاتمی اضافه کرد: این فتنه‌گری را چرا برخی‌ها نمی‌خواهند ببینند و با واقعیت‌ها رودررو شوند و واقعیت این است که آنچنان که سلطنت‌طلب‌ها و منافقین مرده‌اند، فتنه‌گران نیز مردند و در انتخابات آینده نیز فتنه‌گران منفور ملت هستند چرا که حضور 45 میلیونی مردم در انتخابات گذشته فرصت مناسبی برای کشور بود تا از بسیاری از فشارها و تحریم‌ها رها شوند اما جریان فتنه نگذاشت که این شیرینی به کام مردم بماند.

* برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی

امام جمعه موقت تهران مردم را پیروز واقعی در فتنه سال 88 دانست و افزود: ملت بزرگ ایران همراه با ولایت، کودتاچیان مخملی را ناکام گذاشتند.

وی سومین و آخرین دغدغه پیامبر را آلودگی اقتصادی و اخلاقی عنوان کرد و گفت: مسئولان در مقابله با خیانت‌کاران به ملت در موضوع آلودگی‌های اقتصادی با قاطعیت برخورد و مفسدان اقتصادی را محاکمه کنند.

خاتمی در موضوع آلودگی اخلاقی اظهار داشت: در نشستی که در تل آویو برای براندازی نظام اسلامی ایران برگزار شد، بند ششم برای مقابله با ایران به این صورت عنوان شد که راهی جز گسترش فساد، فحشا و اعتیاد برای جوانان ایرانی نداریم و بی‌توجه‌ها و بدحجاب‌ها توجه کنند که چه کسانی به آن‌ها دل بستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان ابراز داشت: امیدواریم در این عرصه نیز شما متدینین دین و اخلاق خود را همچون گذشته حفظ نموده و در مقابل روح بلند شهیدان سربلند باشید.

انتهای پیام/86013/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول