اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

دغدغه ما نسبت به مسائل فرهنگی باید بیشتر شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج با بیان اینکه دغدغه ما نسبت به مسائل فرهنگی باید بیشتر شود، اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی هر چند برای ارزش‌های دینی ایجاد شده ولی متاسفانه زندگی ما برگرفته از فرهنگ غربی است.

دغدغه ما نسبت به مسائل فرهنگی باید بیشتر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح صبح امروز در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی دشتی اظهار داشت: مصوبه جلسه قبل که با ماده موضوع تبلیغات محیطی برگزار شد بحث در زمینه مراسم ختم بود که مصوبات آن به خوبی در سطح شهرستان به اجرا درآمد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی افزود: پیامبر رسالت داشتند تا مردم را امر به معروف و نهی از منکر کند و خوبی‌ها را در جامعه نهادینه کرده و بدی‌ها را بردارد.

امام جمعه خورموج ادامه داد: ما معتقد به این هستیم که احکام خدا به مصلحت دنیا و آخرت ما است و اگر عملی خدا نهی کرده به خاطر آن است تا ضرری به او نرسد.

مصلح با بیان اینکه دغدغه ما نسبت به مسائل فرهنگی باید بیشتر شود، اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی هر چند برای ارزش‌های دینی ایجاد شده ولی متاسفانه زندگی ما برگرفته از فرهنگ غربی است.

مصلح خاطرنشان کرد: حتی لباس‌های ما نیز تغییر داده شده در حالی که در کشورهایی مثل هند، پاکستان و افغانستان که از لحاظ فرهنگی از ما عقب‌تر هستند هنوز مجالس‌ بومی خودشان را حفظ کردند.

امام جمعه خورموج افزود: ما باید با فرهنگ دینی و احیای ارزش‌های دینی جلوی فرهنگ غربی را سد کنیم.

وی یادآور شد: تبلیغات وسایل بهداشتی و آرایشی در داروخانه‌های شهر با تصویر زنان ایراد شرعی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار دشتی نیز گفت: برجسته‌ترین مصوبه‌ای که در این دوران داشته‌ایم ساماندهی مراسم فاتحه بوده و کسی نیز نسبت به این موضوع گله‌مند نبود و نه تنها در دشتی که در شهرستان‌های مجاور هم تاثیرگذار بود.

سید علی هاشمی افزود: تابلوهای جدیدی که ساخته می‌شود و به شهر زیبایی می‌دهد نباید موجب سد معبر شود.

وی ادامه داد: نصب تصاویر شهدا در شهر وظیفه ما است و لازم است شهرداری نسبت به نصب این تصاویر اقدام کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی نیز گفت: ارتباط طرح و رنگ تابلوهای تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد و یک طرح در سه ثانیه باید دیده و معرفی شود.

اردشیر محمودی افزود: استفاده از نام پیشوایان دینی، مذهبی و ملی در صنوف که نسبتی به آن نام‌ها ندارند، ممنوع است.

انتهای پیام/66001/ر10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول