اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد همدان:

دانشگاه‌ها باید مرکز تربیتی و دینی باشند

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد واحد همدان گفت: دانشگاه باید مرکز دینی و تربیتی باشد که البته شرط این امر وجود افراد و مسئولان پایبند به انقلاب در دانشگاه‌ها است.

دانشگاه‌ها باید مرکز تربیتی و دینی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از رزن، حجت‌الاسلام علی امامی‌فر ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رزن ضمن گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دشمنان به دنبال ترویج فحشا و مبارزه با فرهنگ دینی و اسلامی هستند که باید مراقب بود.

وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه باید به گونه‌ای عمل کند که خروجی آن انسان‌سازی و دانشگاه‌سازی باشد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد واحد همدان گفت: دانشگاه باید مرکز دینی و تربیتی باشد که البته شرط این امر وجود افراد و مسئولانی در دانشگاه‌ها است که به انقلاب پایبند باشند.

وی اضافه کرد: جایگاه علمی و دانشگاهی شهرستان رزن مطلوب نیست و از نماینده رزن که عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی است، انتظار می‌رود که توجه جدی به آموزش عالی در شهرستان رزن داشته باشد.

معاون فرماندار رزن نیز اظهار داشت: شاخصه‌های هر جامعه‌ای ایجاد مراکز دانشگاهی و افراد تحصیل‌کرده است، این نشان‌دهنده نقش مراکز آموزش عالی و تأثیرگذاری آن در رشد و پویایی هر جامعه است.

اصغر غفاری‌آثار ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز به واسطه عملکرد و مدیریت خوب دانشگاه آزاد و جدیت و تجهیزات و منابعی که در اختیار داشته، توانسته امروز که حدود 30 سال از عمر این دانشگاه می‌گذرد بهترین و بزرگ‌ترین دانشگاه جهان اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه امروز 35 هزار عضو هیئت علمی و 35 هزار نفر کارمند دارد که این خود نشان از بزرگی این دانشگاه است.

معاون فرماندار رزن افزود: دانشگاه آزاد زمانی بعد از انقلاب اسلامی تأسیس شد که بار اصلی دانشجو بر دوش دولت بود که در جامعه یک میلیون و 700 نفر پشت کنکوری وجود داشت.

وی به مراکز آموزش عالی رزن اشاره کرد و گفت: تنها مرکز آموزش عالی شهرستان رزن در سال 76 توسط دانشگاه پیام نور ایجاد شده که بعد از آن در دولت نهم و دهم به واسطه پیگیری افراد شهرستانی خدمات شایسته‌ای ارائه شده که در سال 86 دو مرکز دانشگاه بوعلی، دو مرکز دانشگاه آزاد و یک دانشکده مدیریت زیر نظر دانشگاه بوعلی ایجاد شده است.

غفاری‌آثار اظهار داشت: 4 هزار و 398 دانشجو در این مراکز با 19 نفر هیئت علمی در 58 رشته در حال تحصیل هستند.

رئیس سابق دانشگاه آزاد واحد رزن نیز در خصوص تأسیس رشته‌های کارشناسی گفت: برای تأسیس رشته‌های کارشناسی باید اعضای هیئت علمی خود مرکز باشند که باید حداقل چهار نفر باشد که با توجه به مشکلات مالی فعلاً برای این مرکز محقق نشده است.

محمد کریمی‌نسب ادامه داد: با حمایت‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان دو رشته درخواست شد که شورای عالی گسترش با ایجاد این دو رشته در مرکز رزن مخالفت کرده‌ است.

وی ادامه داد: برای ایجاد و ساخت واحد مستقل زمینی حدود 11 هکتار در شش کیلومتری مسیر رزن تهران خریداری شده است که هزینه آن فعلاً توسط معتمدین محلی و هیئت امنای صندوق قرض‌الحسنه مبعث تأمین شد.

نماینده مردم رزن در مجلس نیز در این مراسم گفت: آنچه که امروز کشورمان با آن مواجه است راهی است که رهبر انقلاب آن را ترسیم کرده‌اند هر چند مراکز آموزش عالی هنوز نتوانستند خود را با فرمایشات رهبر انقلاب تطبیق دهند.

عطاء‌الله سلطانی صبور با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند بازنگری و سیاستگذاری در دانشگاه‌ها است، اظهار داشت: سیاست‌های دانشگاه‌ها نیاز به تغییر و پالایش مداوم است که باید در سطوح کلی و جزئی صورت گیرد.

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رزن نیز در این مراسم گفت: امیدوارم با حفظ وحدت، همدلی و صداقت بتوانیم شهرستان رزن را همچون شهرستان‌های دیگر همدان در ابعاد مختلف با شکوفایی مراکز علمی و دانشگاهی به حداکثر پیشرفت برسانیم.

حبیبی ادامه داد: تلاش برای ایجاد ساختار مناسب برای دانشگاه، ایجاد ایمان و امید به آینده در میان دانشجویان، ارتقای وضعیت فرهنگی دانشگاه، ارتباط تنگاتنگ بین حوزه و دانشگاه، رعایت تقوای الهی در امور مختلف دانشگاه، گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های دانشگاه، ایجاد محیط یادگیری پویا، ایجاد رشته‌های جدید در مقاطع مختلف و مطابق با نیازهای جامعه، فراهم کردن زمینه لازم برای شرکت دانشجویان در اردوهای مختلف و... از مهمترین اهداف بنده در این مرکز آموزشی است.

انتهای پیام/2499/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول