اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش‌های بین‌المللی امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان خبر داد

استقرار نخستین مرکز تخصصی بین‌المللی امداد و نجات کشور در اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش‌های بین‌المللی امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: نخستین پایگاه تخصصی بین‌المللی آموزش‌های امداد و نجات کشور مطابق با استانداردهای جهانی در این استان قرار دارد.

استقرار نخستین مرکز تخصصی بین‌المللی امداد و نجات کشور در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ارسلان محقق در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مرکز آموزش‌های بین‌المللی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با گنجایش 287 نفر به همراه تجهیزات کامل، رتبه نخست در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 13 دوره آموزشی هماهنگ با فدراسیون صلیب سرخ جهانی در این مرکز برگزار شده است، تصریح کرد: از این تعداد دوره‌ها، 10 دوره آموزشی مخصوص کشورهای عربی، یک دوره مخصوص رؤسای جمعیت هلال احمر سودان و دو دوره RDRT برای 17 کشور جهان برگزار شده است.

رئیس مرکز آموزش‌های بین‌المللی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: دوره RDRT که در آبان ماه سال جاری در این مرکز برگزار شد، از کشورهای لبنان، مصر، فلسطین، سوریه، یمن، قرقیزستان، کویت، کره شمالی، کنگو و پاکستان حضور داشتند. 

وی دوره‌های آموزشی تخصصی در این مرکز را برای نیروهای داخل کشور نیز دانست و افزود: در یک سال گذشته دو هزار و 147 نفر از امدادگران و نجات‌گران در این مرکز تخصصی آموزش دیده‌اند.

محقق شرایط حضور در کلاس‌های آموزشی این مرکز را شامل امدادگرانی که دوره 35 ساعت آموزشی را سپری کرده‌اند عنوان نمود و بیان داشت: علاوه بر این امدادگران باید دوره‌های 40 ساعته داوطلبی و 80 ساعت دوره‌های عمومی امداد و نجات را طی کنند و پس از آن دوره‌های تخصصی را در این مرکز بگذرانند.

وی اضافه کرد: این دوره‌های تخصصی حمایت‌های روانی، اسکان، تغذیه و پشتیبانی در حوادث، جستجو و نجات در آوار، حوادث  جاده‌ای، ارتفاع، کوهستان، بهمن و کولاک، سیلاب، حوادث صنعتی و اقدامات پیش بیمارستانی و شی. میم. و جی‌پی‌اس را شامل می‌شود.

رئیس مرکز آموزش‌های بین‌المللی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان تاکید کرد: لازم به ذکر است که کلاس‌های عملی برف و کولاک در شهرستان سمیرم و سیلاب در شهرستان چادگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مرکز آموزشی قطب آموزشی بین‌المللی منحصر به فردی در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: تجهیزات کوهستانی و پراتیک در این مرکز موجود است.

محقق ادامه داد: در حدود 40 مربی به صورت تخصصی با این مرکز همکاری دارند و تمامی آموزش‌های جمعیت هلال احمر اصفهان و دیگر استان‌ها در این مرکز و در هر دوره 25 تا 100 نفر آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/63007/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول