اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طرح استیضاح شهردار هچیرود مازندران کلید خورد

خبرگزاری فارس: با پیگیری دو عضو شورای اسلامی شهر هچیرود طرح استیضاح شهرداری هچیرود کلید خورد.

طرح استیضاح شهردار هچیرود مازندران کلید خورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، نظرعلی فقیه و حسن غرایاق‌زندی دو عضو شورای اسلامی شهر هچیرود با ارایه طرح 16 سوال خواستار استیضاح اکبر جعفرنژاد شهردار هچیرود شدند.

شهر تازه تاسیس هچیرود حدود یکسالی است تاسیس شده و نخستین شهردار این شهر بعد از حدود یکسال فعالیت طعم استیضاح را می‌چشد.

نظرعلی فقیه رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود یکی از موافقان استیضاح شهردار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: استیضاح شهردار مربوط به عملکرد وی در مدت حضور ایشان در شهرداری است که در واقع توانمندی انجام کارهای عمومی شهری و عمرانی را ندارد.

وی ادامه داد: در طول مدت فعالیت ایشان به‌عنوان شهردار، شورای اسلامی شهر برخی از مصوباتی را برای رفاه حال شهروندان با 5 امضا به تصویب می‌رساند اما شهردار با اجرای این طرح که مصوب شورا بود مخالفت و انجام نمی‌داد.

فقیه تصریح کرد: مصوبات شهرداری مطابق با قانون بوده و با نظر کارشناسی تصویب شده است.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر هچیرود عبور از مشکل ترافیک این شهر بود که با وجود مصوب شورا مبنی بر توافق با مالک زمینی برای بازگشایی مسیر شهردار مخالفت کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود اظهار داشت: هر چند بعضی از دوستان عنوان می‌کنند استیضاح شهردار یک حرکت سیاسی و در نزدیکی انتخابات شورای اسلامی شهر صورت گرفت اما معتقدم اگر هم انتخاباتی باشد و مردم از عملکرد شهردار راضی باشند به ضرر ما خواهد بود و مردم در مقابل ما قرار می‌گیرند پس نمی‌تواند با انگیزه سیاسی، انتخاباتی باشد.

وی گفت: اما واقعیت این است شهردار هچیرود در حد و اندازه مدیریت شهری فعالیت انجام نداده و نتوانست گام مثبتی برای بهبود حال مردم بردارد.

فقیه تاکید کرد: 16 سئوال مطرح شده در طرح استیضاح شهردار هچیرود در موضوع‌های عمرانی، فرهنگی، خدمات شهری و برخی از تخلفاتی که در شهرداری صورت می‌گیرد خلاصه می‌شود ضمن اینکه در بعضی از موارد نیز شهردار فعالیت‌های خوبی انجام داد و از ایشان تقدیر شد.

حسن زندی دیگر عضو شورای اسلامی شهر هچیرود نیز گفت: سئوالات مطرح شده در طرح استیضاح شهردار از دغدغه‌هایمان به‌عنوان نماینده مردم‌دار شورای شهر بوده است.

وی ادامه داد: در این باره به تکلیف خود عمل خواهیم کرد.

شهردار هچیرود نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: به نظر من استیضاح حق شورای اسلامی شهر است و در مدت تعیین شده آماده پاسخگویی هستیم.

اکبر جعفرنژاد بیان داشت: پاسخ به سئوالات مستند است ضمن اینکه بعضی از سوالات بیان شده در انجام طرح‌ها با پیگیری و مکاتبات بنده آغاز شده است.

انتهای پیام/2296/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول